سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

اشدری، در نشست مشترک با مدیر کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد ؛

لزوم توجه به سرانه کاربری های آموزشی در کمیسیون ماده پنج/ راه و شهرسازی در اختصاص زمین برای احداث بوستان در محله آبگیلک همراهی نماید

اداره کل راه و شهرسازی در اختصاص زمین جهت احداث بوستان در محله آبگیلک قزوین با شهرداری قزوین همراهی داشته باشد تا بتوانیم فضایی را برای تفریح و سلامت شهروندان این محله تامین نماییم .

فاطمه اشدری، رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: از آن جایی که کلید رستگاری بسیاری از زمینهای شهر و تغییر کاربری ها در کمیسیون ماده پنج مسکن وگشهرسازی آن هم با حضور دستگاهها اتفاق می افتد، تقاضا دارم شرایطی فراهم شود که اگر ملکی از فضاهای عمومی و کاربری آموزشی فضای سبز و هر آنچه که کاربری عمومی دارد ،به واسطه اینکه متراژ زمین کم است و یا دستگاه می گوید که به این زمین نیاز ندارم ، سرفصلی داشته باشید که اگر آن دستگاه حق عام را نمی بیند، مسکن و شهرسازی در قالب یک طرح تعریف شده و برای نسلهای آینده، ذخیره ای از خود دستگاه بگیرد.
 
وی تاکید کرد: این مساله باعث خواهد شد نیازهای فضای سبز،  آموزشی، درمانی و غیره  از محل  همان صندوق تامین شود و مشکل کمبود فضاهای عمومی مورد نیاز مردم در مناطق حل شود .
 
اشدری با بیان اینکه تغییر کاربری برخی زمینهای آموزشی باعث شده تا دربرخی مناطق با کمبود زمینهای آموزشی مواجه باشیم ، تصریح کرد: لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود. امروز اکثر دانش آموزان  برای نقل و انتقالشان به مدارس از وسایل نقلیه استفاده می کنند و زمان زیادی را باید صرف طی مسیر کنند،در صورتی که لازم است تا هر دانش آموز کمترین مسیر را برای مدرسه طی نماید. این موضوع موجب شده در ساعات آغاز و پایان مدارس، پر ترافیک ترین شرایط حاکم بر معابر شهری را داشته باشیم که موجب خستگی و کسالت فرزندانمان خواهد شد .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش گریزی به نوسازی بافت فرسوده در کنار بناهای تاریخی و میراثی اشاره داشت و گفت: باید برای نوسازی  بناهایی که با محدودیتهایی در نزدیکی اماکن تاریخی و میراثی هستند، مشوق هایی بطور رایگان درنظر گرفته شود و امتیازهای خاصی در کمیسیون ماده پنج تعلق گیرد که شهروندان این مناطق بتوانند با انگیزه و رغبت نسبت به نوسازی ملک خود اقدام نمایندکه هم  زینت بخش فضای میراثی باشد و هم به ارتزاق افراد کمک کند و مهمتر از همه موجب جذب گردشگر شود .
 
وی همچنین خواستار اختصاص زمین برای احداث فضای سبز و بوستان در محله مهدیه " آبگیلک " قزوین شد و گفت: درخواست اعضای شورا مبنی بر اختصاص زمین جهت احداث بوستان و فضای سبز در منطقه آبگیلک به اداره کل راه وشهرسازی ارایه شد و درخواست داریم تا مطالبه مهم مردم عزیز این منطقه و ایجاد فضای تفریح و نشاط آنان با همراهی این اداره کل محقق شود و همچنین مردم این محله که محل سکونت شهید سیاهکالی مرادی نیز  بوده است این بوستان را به نام این شهید مزین کنند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط