سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

فصیحی رامندی در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

به طرح های بازآفرینی شهری در قزوین توجه شود /تسریع در تملک پلاکهای خیابان نگارستان و بهارستان

ورود و حمایت راه وشهرسازی برای اصلاح بافت فرسوده و رفع ریز دانگی شهر و باز کردن معابر کم عرض در مناطق جنوب شهر می تواند اثر مثبتی در نوسازی بافت شهری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، بر اهمیت توجه به بازآفرینی شهری تاکید نمود و اظهارکرد: دردوره شورای قبل بازدیدی از شهر تبریز داشتیم که آنها با تاسیس شرکتهایی،در نوسازی بافت فرسوده موفقیتهایی را کسب نمودند اما ما در شهرقزوین به دلایل خاصی نتوانستیم در این حوزه موفق باشیم .
 
وی خواستار ورود جدی و حمایت مجموعه راه وشهرسازی در بحث بازآفرینی شهری شد و افزود: ورود و حمایت راه وشهرسازی برای اصلاح بافت فرسوده و رفع ریز دانگی شهر و باز کردن معابر کم عرض در مناطق جنوب شهر می تواند اثر مثبتی در نوسازی بافت شهری داشته باشد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر  قزوین ،دربخش دیگری از سخنانش بر لزوم تسریع در اجرای مصوبه شورا پیرامون اراضی فاز سوم شهرک دانش تاکید نمود وگفت:در منطقه چهار مراجعات متعدد شهروندان را پیرامون اراضی فاز سوم شهرک دانش داریم که مقدمات کار فراهم شده و  انجام امور اداری برای اخذ مجوز از شورای عالی معماری وشهرسازی وتفکیک سهم ها  مانده است که امیدواریم در روند آن تسریع صورت گیرد.
 
فصیحی رامندی در ادامه خواستار تملک 13 پلاک در خیابانهای بهارستان و نگارستان واقع  در منطقه آبگیلک شد و افزود: لازم است تا دراین حوزه عنایت و توجه بیشتری صورت گیرد و درروند کار تسریع  شود.
 
وی همچنین به مطالبه ساکنین محله خیابان سونا ساحل در غیاث آباد اشاره نمود و گفت: در خیابان سونا ساحل یک زمین نسبتا بزرگی جنب مدرسه وجود دارد  که کابری اولیه آن مذهبی بود که بعد از احداث مسجدامام خمینی( ره ) این زمین همچنان خالی مانده است  و  اهالی خواستار تعیین تکلیف آن هستند و لذا در خواست داریم تا راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این زمین اقدام نماید .
 
فصحی رامندی در پایان سخنانش بر رفع مشکلات پروژه شهید انصاری شرقی تاکید نمود و گفت:طرح این پروژه طی سالیان اخیر  چندین بار دستخوش تغییر قرار گرفته است و درحال حاضر نیز که پروژه متوقف شده معقول و منطقی حفظ وضع موجود نیست چرا که سرمایه مردم و شهر در این پروژه راکد وبلاتکلیف مانده است .
 
وی افزود: 70 درصد پلاکها در محدوده این طرح تملک شده و لازم است تا برای این پروژه یک نسخه مردم پسند و اینکه به بافت تاریخی هم آسیب نرسد طراحی شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط