سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین؛

در تامین زمین جهت ساماندهی دستفروشان نیازمند مساعدت و همراهی راه و شهرسازی هستیم

برای ساماندهی دستفروشان و وانت بارها نیازمند تامین زمین مناسب هستیم که در این راستا همراهی و مساعدت راه و شهرسازی می تواند راهگشا باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد؛ طی سخنانی ضمن تاکید بر تعامل و همکاری های مشترک میان مدیریت شهری و دستگاههای خدمات رسان اظهار کرد: هر چه‌ میزان  تعامل دستگاههای خدمات رسان و هم افزایی آنها بیشتر شود باعث خواهد شد تا در رفع موانع و مشکلات شهروندان سریع تر اقدام شود ولذا برگزاری نشستهای مشترک راهگشای امور خواهد بود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهر شاهد ساماندهی دستفروشان و وانت بارها هستیم به اقدام تحسین‌برانگیز دبیر قرارگاه حقوق عامه در این حوزه اشاره نمود و افزود: باید راه و شهرسازی زمین مناسب جهت ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در اختیار شهرداری قرار دهد تا بتوانیم مکان مناسبی را برای استقرار دایمی این افراد در نظر بگیریم  و رضایتمندی آنان را حاصل کنیم.
 
چگینی همچنین خواستار همکاری و مساعدت  این اداره در خصوص  اجرایی شدن پروژه احداث پمپ بنزین های کم جا شد و گفت:در شمال شهر قزوین یک پمپ بنزین آن هم در مینودر داریم  لذا از سازمان سرمایه گذاری شهرداری مطالبه شده در این راستا اقداماتی را داشته باشند.بر این اساس انتظارداریم برای تغییر کاربری زمین هایی که به اداره کل راه و شهرسازی ارایه شده مساعدتهایی صورت گیرد تا این پروژه اجرایی شود.
 
به گفته وی برای اجرای این  پروژه حدود 14 زمین شناسایی شده است که نیازمند همکاری و همراهی اداره کل راه و شهرسازی برای تغییر کاربری زمینها  می باشیم.
 
رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی وسرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار تسریع در عملیاتی شدن مصوبه شورا در خصوص انتقال 36 قطعه زمین در اراضی فاز سوم  شهرک دانش به نام مسکن و شهرسازی شد و گفت:مطالبه ۱۲ ساله مردم منطقه با اجرای این مصوبه محقق می شود و لذا ضرورت دارد راه و شهرسازی در این زمینه پیگیری های  لازم را داشته باشد چرا که مراجعین بسیارزیادی در سطح منطقه چهار داریم که با اجرایی شدن این مصوبه مشکلاتشان برطرف می شود.
 
چگینی در ادامه سخنانش خواستار همکاری راه و شهرسازی پیرامون زمینهای آقای میرزا شاعری روبروی استانداری قزوین شد و تصریح کرد:براساس اطلاعات دریافتی این پرونده دوماه است که در اداره راه وشهرسازی راکد مانده است و نیاز دارد تا کابری زمین از فضای سبز به تجاری مسکونی تبدیل شود.
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین  تاکید کرد: تحقق این موضوع آورده خوبی برای شهرداری خواهد داشت که در ادامه مسیر شهروندان منتفع خواهند شد.
 
وی در پایان سخنانش به بیان مطالباتی از قیبل اختصاص زمین برای تامین پارکینگ ورزشگاه سردار آزادگان ، افزایش تراکم ساخت در مناطقی مانند شهرک اندیشه و محله راه‌آهن و افزایش تراکم خارج از بافت فرسوده و تعیین تکلیف اراضی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اسماعیل آباد پرداخت.
 پایان پیام/

تصاویر مرتبط