سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۹

محسن حق شناس،

شأن نظارتی شورا تبدیل به شأن تکلیفی نشود

اعضای شورا بیشترین همکاری را با مدیریت شهری دارند و آنجایی که از ما خواسته می‌شود، در همراهی با شهرداری قزوین اگر جلوتر نباشیم، عقب‌تر نیستیم؛ ولی آنجایی که احساس دور خوردن داریم، به ما برمی‌‌خورد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه اصلاح ردیف بودجه معاونت عمرانی در پروژه کمربندی آیت اله باریک بین اظهار کرد: ردیف هایی که در این لایحه برای جابجایی اعتبار قید شده جای حرف دارد و مدنظر ما نیست و شهرداری باید برای نرخ تعدیل هایی که در این پروژه اعمال شده از شورا مجوز می گرفت اما عملا چنین کاری صورت نگرفت.
 
وی ادامه داد: اجرای پروژه کمربندی آیت اله باریک بین مطلوب 9 عضو شوراست و برای به ثمر نشستن آن زحمات شبانه روزی در مدیریت شهری و معاونت عمرانی صورت گرفت اما نباید شان نظارتی شورا تبدیل به شان تکلیفی شود.
 
حق شناس با بیان اینکه گله ما در این بخش از حوزه مالی و بودجه است، نه عمرانی  خاطر نشان کرد: در شورا ماه به ماه در روکش بودجه با مدیران شهری جلسه می‌گذاریم و میزان تحقق پروژه ها را بررسی می کنیم و  انتظارمان این نیست که در تعدیل بهای پروژه دور زده شویم.
 
نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین بر اساس 3 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب خود پروژه اجرا نکرده است، تصریح کرد: خیلی از پروژه‌های مصوب شهرداری قزوین در قانون بودجه 1402 این نهاد درصد تحقق صفر درصد دارد که می‌توان ردیف بودجه آنها را جابه‌جا کرد و به تعدیل بهای پروژه کمربندی آیت اله باریک بین انتقال داد.
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ،در جریان تصویب بودجه تلاش کردیم از بلندپروازی دست برداریم تا بودجه 1402 شهرداری قزوین محقق شود و بیشترین همکاری را با مدیریت شهری داشته ایم.
 
حق‌شناس با بیان اینکه تاکنون  در اصلاح بودجه اعضای شورا در کمیسیون  و صحن شورا و در اسرع وقت با بررسی موارد رای موافق خود را اعلام کرده اند گفت: اگر اصلاح بودجه در این پروژه را هم به شورا اعلام می کردید در کمترین زمان مجوزش اخذ می شد.  لذا پیشنهاد می شود این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق عمران با مالی شورا ارجاع شود .
 
نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه تعیین تکلیف برج حکم آباد اختصاص داشت با اشاره به سخنان برخی از اعضا پیرامون تغییر کاربری این برج به هتل پنج ستاره گفت: با توجه به اینکه کاربری این برج تجاری - مسکونی و اداری است لازم است تا در خصوص اینکه قابلیت جدیدی برای این مجتمع درنظرگفته شود اقدامات فنی و کارشناسی صورت گیرد و پیشنهاد می شود در جلسه ای ویژه با حضور رییس سازمان سرمایه گذاری و اعضای کمیسیون در مورد تغییر کاربری به هتل و جذب سرمایه گذار اقدامات کارشناسی و تصمیم گیری نهایی  انجام شود.
 
وی تاکید کرد: اگر در کمیسیون عمران و مالی به این نتیجه برسیم که می توانیم پروژه را به هتل ۵ ستاره تغییر دهیم و یا اینکه این امکان وجود ندارد می توانیم با قطعیت و خیال آسوده به این لایحه رای دهیم .
 
حق شناس در ابتدای این نشست با گرامیداشت سالروز شهادت حسین فهمیده روز نوجوان و بسیج دانش آموزی از این شهید به به عنوان اسطوره های قاب دفاع نظام یاد کرد و گفت: شهید فهمیده مصداق بارز یک نوجوان بالنده نظام اسلامی است و این الگو می تواند برای جوان امروز ما هم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه گفت: رژیم اشغالگر قدس با جنایت ضد بشری در غزه و قطع آب و برق و انرژی در برابر کودکان بی دفاع نشان دادکه عاری از هرگونه شرافت انسانی است  و امیدواریم خون بناحق ریخته شده کودکان پایانی بر این  رژیم سفاک باشد.  
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین یادآور شد: در تاریخ اسلام شاهد قطع آب به روی یاران امام حسین(ع) بودیم و بمباران بیمارستان غزه همان تاریخ صدر اسلام و آتش زدن خیمه ها را تداعی کرد لذا امیدواریم سازمانهای بین المللی بشریت و سازمانهای به اصطلاح حقوق بشر این جنایت را پیگیری کنند و بزودی شاهد نابودی ماشین جنگی رژیم سفاک صهیونیسم باشم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط