چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۱

در جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد ؛

برگزاری مراسم ترحیم از آرامستان به مساجد سوق داده شود

درجلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهرقزوین برلزوم هم افزایی ،هم فکری و اقدامات جدی برای برخی ناهنجاری‌ها و بدعت در مراسمات ترحیم خوانی تاکید شد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،جلسه کمیسیون شهرسازی ،خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا، کشاورز صفیئی نماینده شهردار ،عمویی مدیر عامل سازمان آرامستان ها،عظیمی صدر مدیر حراست شهرداری، موسوی رییس کانون مداحان استان ،نظری رییس تشکلهای دینی  و سایر اعضای کانون مداحان ، با هدف افزایش تعاملات شورا و مدیریت شهری قزوین با مجموعه مادحین و همکاری های دوجانبه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
 براساس این گزارش؛ حق شناس رییس این کمیسیون در سخنانی با بیان اینکه نباید هویت دینی مجالس ترحیم با برخی بدعت ها و ناهنجاریها زیر سوال رود اظهار کرد: باید برای مسیر تشریفات مراسمات ترحیم سمت و سویی تعیین شود، به گونه ای که هویت مجالس دینی ما زیر سوال نرود .
 
 وی ادامه داد: باید ساز و کار کانون مداحان برای برخورد با مداحانی که هنجارها را در آرامستان رعایت نمی‌کنند مشخص باشد و از سوی دیگر نیز اجاره غرفه ها در آرامستان برای امر ترحیم خوانی نباید رنگ و بوی درآمدی خود بگیرد .
 
به گفته وی  دغدغه‌های زیادی از سوی مردم و نخبگان در رابطه با آرامستان ها وجود داشت که خوشبختانه به شرایط نسبتا خوبی نسبت به سابق رسیده ایم و اما نیاز است همه با هم کمک کنیم تا با بازخوانی تکالیف و برنامه‌ریزی برای مسیر پیش رو تلاش بیشتری شود.
 
 وی با اشاره به اینکه کانون مداحان در کنار مدیریت شهری در بحث ساماندهی وضعیت مداحان در آرامستانها به لحاظ ترحیم خوانی ورود داشته باشد، خاطرنشان کرد: لازم است تا در قالب یک تفاهم نامه همکاری موارد مورد نظر مشخص گردد تا کارها با قدرت پیش رود .
 
 عمویی مدیر عامل سازمان آرامستانها ی شهرداری قزوین نیز در ادامه جلسه در سخنانی از اعلام آمادگی این سازمان در همکاری و تعاملات بیشتر با مجموعه مداحان خبر داد و گفت: یک غرفه از مجموعه غرفه های آرامستان را برای موارد کنترل و نظارت بر کار مادحین از جمله نرخنامه و بررسی مجوزات مادحین ترحیم خوان به کانون مداحان اختصاص می دهیم تا بحثهای نظارتی توسط این کانون صورت گیرد.
 
 در ادامه جلسه هر کدام از حاضرین از جمله اعضای کانون مداحان استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود از جمله سوق دادن مجالس ترحیم شهروندان از محیط آرامستان به مساجد، رفع بدعت های نامناسب  در ترحیم خوانی و افزایش سطح همکاری با مدیریت شهری قزوین پرداختند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط