شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۱۹

فرخزاد، رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر قزوين خبرداد:

اجراي عمليات آسفالت ورودي هاي شهر با مشارکت شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي

براساس تصميم کميسيون تلفيق عمران و شهرسازي پس از ماه مبارک رمضان عمليات آسفالت ورودي هاي اصلي شهر، به همت شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي انجام مي‌شود.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي فرخزاد رئيس کميسيون عمران شوراي شهر با اشاره به تصميمات اخذ شده در کميسيون تلفيق عمران و شهرسازي که در پارلمان محلي برگزارشد، خبرداد: براساس تصميم کميسيون ورودي هاي اصلي شهر به ترتيب شامل بلوار صنعت، کمربندي نسيم شمال، بلوار مرحوم ابوترابي (از ميدان 22 بهمن_دروازه رشت_ تا محمود آباد) و جاده کورانه پس از ماه مبارک رمضان آسفالت مي‌شود.

رئيس کميسيون عمران افزود: اين موضوع در جلسه اصلي شوراي اسلامي شهر مورد بررسي قرار خواهد گرفت و با توجه به اهميت موضوع، نظر مثبت اعضاي شورا به تحقق آن اعلام خواهد شد.

وي با اعلام اينکه براي آسفالت مسيرهاي فوق 18 ميليارد تومان اعتبار صرف مي‌شود، گفت: براساس توافق انجام شده با اداره راه و شهرسازي 50 درصد از 18 ميليارد، به ميزان 9 ميليارد تومان سهم شهرداري و 50 درصد مابقي برعهده راه و شهرسازي است و رقم کلي اعتبار صرف شده براي انجام اين مهم 36 ميليارد تومان خواهد شد و 100هزارتن قير در اين مسيرها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرخزاد يادآورشد: سهم شهرداري با سرمايه گذاري محقق خواهد شد و اداره کل راه و شهرسازي 5 هزارتن قير به ارزش تقريبي سه ميليارد تومان و زمين به ارزش 6 ميليارد تومان، براي انجام پروژه پرداخت خواهد کرد.

نايب رئيس شورا خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه انجام آسفالت مسيرهاي فوق برعهده اداره کل راه و شهرسازي بوده و اعتبارات دولتي براي اين بخش محدود است و ازسويي با توجه به حادثه خيزي مسيرها و ازبين رفتن آسفالت پيشين و اينکه تأثير زيادي در جذب گردشگر داخلي و خارجي به قزوين دارد، شهرداري با مجوز شوراي اسلامي شهر به منظور رفاه حال شهروندان نيمي از هزينه هاي کار را به دوش مي‌کشد.

رئيس کميسيون عمران اضافه کرد: ازآنجاييکه تحقق آسفالت مسيرهاي فوق در بودجه سال 95 شهرداري پيش بيني نشده بود، در اصلاح بودجه به اين موضوع پرداخته شده و شوراي شهر به شهرداري اين اجازه را داده تا خارج از وظايف محوله نسبت به اجراي اماني پروژه و با استفاده از توان کارخانه آسفالت اين اقدامات را با مشارکت اداره راه به انجام برساند.  

وي همچنين با اشاره به ديگر تصميمات کميسيون گفت: درصورت تأمين اعتبار مابقي مسيرها شامل جاده نجف آباد و وثوق آباد، جاده بويين زهرا (حدفاصل مشعلدار-پل خليج فارس)، جاده هاي ناصرآباد، نجم آباد و اسماعيل آباد، مسير چوبيندر، خيرآباد و جاده فارسيان به قديم آباد به ترتيب اولويت و به صورت مشارکتي بين شهرداري و ادره کل راه و شهرسازي آسفالت مي‌شود.

پايان پيام/1953/تير95

 

تصاویر مرتبط