یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۷

اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور:

ضرورت تغيير کاربري خانه شهيدبابايي به فرهنگسرا/ اجراي طرح کاربردي خوشنويسي در قزوين ازسوي شوراي فرهنگ عمومي استان/روز قزوين امسال، قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي در کشور بازشناسانده شود

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر در نطق پيش از دستور خود، نکاتي را به منظور توجه بيشتر به قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي ايران و تغييرکاربري خانه شهيد بابايي به فرهنگسرا متذکرشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري در نطق پيش از دستور خود که در جلسه 16 مرداد ماه شوراي اسلامي شهر قزوين بيان شد، اظهارداشت: پس از گذشت دو سال از تملک خانه شهيد بسيجي سرلشگر خلبان عباس بابايي به عنوان فرهنگسراي خانه شهيد، از طرف شهرداري براي مرمت اقدامي صورت نگرفته است و بنابراين، ضرورت دارد شهرداري با استفاده از شرايط فعلي خانه شهيد، از اين مکان به عنوان فرهنگسرا، کتابخانه و موزه بهره برداري لازم را به عمل آورد.

وي افزود: مديريت استان و مديريت شهري پيگيري لازم را به عمل آورند تا از مساعدتهاي ارزنده دکتر صالحي معاون رئيس جمهور، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و مهمتر از همه همشهري دانشمند و فرهيخته قزويني، براي تعمير، مرمت، تجهيز و گسترش فضاي فرهنگسراي شهيد بابايي که وعده نيز دادند، بهره برداري کنيم.

اشدري تصريح کرد: بايد مصوبات شوراي فرهنگ عمومي استان به موقع اجرايي شود، ضمن گله مندي از شوراي فرهنگ عمومي به علت مسکوت گذاشتن طرح ارائه شده از سوي اينجانب در بهار91 که به تأييد آيت ا... باريک بين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه وقت و اعضاي حاضر قرار گرفته است، حتي در آنزمان دستور تشکيل کميته اي به اين منظور داده شده ولي حتي يک جلسه نيز تشکيل نشده است.

رئيس کميسيون فرهنگي ادامه داد: طرح مصوب شوراي فرهنگ عمومي به دليل انتخاب قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي، اين مهم را متذکر ميکرد که اتوماسيون اداري در استان به خط نستعليق نگارش شود و نوشته هاي تبليغاتي سردرب معابر، اماکن اداري، اصناف و ... به خط زيباي نستعليق مزين شوند، خطي که اصالت خطوط فارسي درآن نهفته است، ولي متأسفانه تا به امروز، به اين مهم ترتيب اثر داده نشده است.

وي در خاتمه گفت: با شروع مکاتبات اداري به خط نستعليق از هفته گراميداشت روز قزوين سال 95، کهن شهر قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي در سراسر کشور بازشناسانده شود و هويت اثرگذارتري در سطح ملي داشته باشد.

پايان پيام/2006/مرداد95   

تصاویر مرتبط