یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

نخستين،عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

اجلاس جهاني راه ابريشم بر اقتصاد گردشگري تاثيرگذار است/تاثير نوسانات بازار نفت بر اقتصاد کلان، حوزه گردشگري را منبعي درآمدزا ساخته است

يکي از تاثيرات مؤثر اجلاس راه ابريشم اثرگذاري بر اقتصاد گردشگري است و با توجه به خودكفايي شهرها در امر اقتصادي و نوسانات ناشي از بازار نفت در اقتصاد کلان و تاثير آن بر اقتصاد شهرها،مي توانيم به گردشگري به عنوان يک منبع اقتصادي و درآمدزا نگاه کنيم.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از پايگاه اطلاع رساني؛ دكتر مريم نخستين عضو شوراي اسلامي شهر در حاشيه مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علي (ع)و حضرت  فاطمه زهرا (س) در بوستان نرگس (بانوان) در جمع خبرنگاران و بانوان در خصوص اجلاس جاده ابريشم گفت: جاده ابريشم يكي از شبكه هاي بازرگاني و تجاري مي باشد كه ???? سال مورد استفاده قرار ميگرفته است و به طول ?? هزار كيلومتر غرب و شرق آسيا را بهم پيوندميداده و قزوين به دليل دارابودن بيش از ?? كاروانسرا در اين مسير به عنوان يكي از موثرترين شهرهاي اين جاده به شمار مي آمده است.

وي در ادامه افزود: به لطف خداوند و تلاش جمعي مديران شهري و همياري و مشاركت و همكاري مديران ارشد استان يازدهمين اجلاس جاده ابريشم در قزوين در حال برگزاري است و شهرداران و سفراي بيش از ?? كشور جهان كه در مسير جاده ابريشم قرار دارند و همچنين شهرداران ساير استان هاي كشور در اين اجلاس حضور دارند.

وي در خصوص مزايا اين اجلاس گفت: يكي از تاثيرات مؤثر و ملموس اين اجلاس اثرگذاري بر اقتصاد گردشگري است با توجه به خودكفايي شهرداري ها در امر اقتصادي و همچنين نوسانات ناشئ از بازار نفت در اقتصاد کلان و تاثير آن در اقتصاد شهرها ما ميتوانيم در اين حوزه گردشگري به عنوان يک منبع اقتصادي و درآمدزا ورود پيدا كنيم.

وي ادامه داد: با توجه به وجود ابنيه و آثار متعدد ميراثي و تاريخي و وقفي در استان قزوين و همچنين پيشنيه تاريخي و اقليم جغرافيايي متنوع، يكي از شهرها با پتانسيل بالا مي باشد لذا اين اجلاس ميتواند كمك شاياني به جذب گردشكر و سرمايه گذاري اقتصادي در حوزه توريست و گردشكري نمايد و ما بايد به دور از هر غرب زدگي و با توجه به پتانسيل غني فرهنگي خود اقدام به برقراري ارتباط با اين كشورها براي معرفي اين فرهنگ غني نماييم در اين صورت هر كدام از نمايندگان اين ?? كشور ميتوانند نماينده و سفيران ما براي معرفي فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي باشند.

پايان پيام/2064/شهريور95

تصاویر مرتبط