دوشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۵

اشدري،رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

جشنواره روز قزوين به شهروندان شهر واستان قزوين تعلق دارد/اتحاداستاني جشنواره مذکور راپربارترمي‌کند/اجلاس راه ابريشم،قزويني‌ها راشهرونداني جهاني مي‌سازد/احياي راه ابريشم پيام آورصلح ودوستي درجهان است

جشنواره روز قزوين به شهر و شهروندان استان قزوين تعلق دارد و اگر با اتحاد استاني، همکاري متوليان امر و دستگاههاي استاني همراه باشد، به نتايج مطلوب تري دست خواهيم يافت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شورا به پنج ساله شدن آئين نکوداشت روز قزوين و اهتمام متوليان امر در برگزاري آن، اظهار داشت: اگر اين موفقيت با اتحاد استاني، همراهي متوليان امر و دستگاههاي استاني همراه باشد، به نتايج مطلوب‌تري خواهيم رسيد و در اين راه مي‌توان از نظرات و مساعدت مديران بالادستي کشور، شهروندان و نخبگان شهر بهره‌برد.

اشدري اظهارداشت: در سالهاي اوليه برگزاري روز قزوين، شهرداري سعي داشت با صرفه جويي در هزينه، برنامه‌هايي را با همکاري دستگاههاي دولتي، غيردولتي و تشکلهاي مردمي برگزار کند و در همين راستا، مسابقات و همايشهاي مختلف ورزشي و فرهنگي همچون کشتي، فوتسال، تنيس روي‌ميز، دوسالانه خوشنويسي و اجلاس شهرداران آسيايي در مرکز استان برگزارشد و شهرداري محوريت اصلي برپايي آنها را بر عهده داشت.

اين عضو شورا با بيان اينکه پتانسيلهاي گردشگري، فرهنگي و تاريخي شهر در سايه تعامل بين دستگاههاي متولي امر فرهنگي رشد کرده و بارور مي‌شود، گفت: برنامه‌هايي که جنس فرهنگي دارند، بايد با همکاري ديگر دستگاهها اجرا شوند تا قزوين به عنوان شهر پايلوت گردشگري در جهان معرفي شود و توانمندي‌هاي بالقوه آن بالفعل گردد.

وي به اجلاس جهاني راه ابريشم اشاره کردو گفت: اين جاده درگذشته مسيري براي ارتباط اقتصادي شهرها و کشورها بوده و درکنار اين کارکرد مهم، موجب انتقال فرهنگي نيز مي شده و همبستگي وصف ناپذيري را بين ملتها و دولتهاي عضو به وجود آورده و براساس اين کارکرد مهم، امروزه مي تواند، تولدي دوباره داشته و پيام آور صلح و دوستي و آرامش در جهان باشد.

رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شورا خاطرنشان کرد: بايد از تمامي فرصتها براي رسيدن به اهداف استفاده کرد و اجلاس جهاني راه ابريشم فرصتي مغتنم براي ارتقاء جايگاه شهرمان در عرصه جهاني است تا شهروندان قزويني به شهروندان جهاني تبديل شده و متوليان بايد به منظور تقويت نهضت به وجود آمده، همراه شوند.

اشدري خطاب به مديران توصيه کرد: اختلاف سلايق و چالشهايي که اگر بين دستگاهها وجود دارد را با تعامل و همفکري و بدون انتقال زودرس به مردم و تحت تاثير منفي قراردادن باورهاي جامعه، مي‌توان با چشم انداز پيشرفت و اعتلاي قزوين حل و فصل کرد. 

وي با بيان اينکه شهر و استان قزوين از نخبگان،علماء،انديشمندان،بزرگان و تاريخ سازان بيشماري برخوردار بوده و آنان الگوهاي ارزشمندي براي جوانان و نوجوانان هستند، ادامه داد: گردشگري فرهنگي، مذهبي ،تاريخي،ورزشي، اقتصادي،کشاورزي و... در قزوين شرايط بهتري براي خودنمايي دارند و حتي به گردشگري سياسي_اجتماعي با وجود شخصيت هايي همچون شهيد رجايي،شهيدبابايي،سيد آزادگان شهيد ابوترابي در قزوين قابل توصيف و تبيين است.

رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي در خاتمه تاکيد کرد: در جشنواره روز قزوين امسال سعي کرديم از تمام توان خود با همکاري مردم در مساجد و محلات براي برگزاري هرچه بهتر جشنواره بهره ببريم ولي در سالهاي آتي از ديگر دستگاهها انتظار داريم حضور مؤثرتري براي برپايي اين جشن که متعلق به شهر و تمامي شهروندان آن است، بهره ببريم.

پايان پيام/2067/شهريور95

تصاویر مرتبط