یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

رییس کمیسیون بانوان شورا خواستار شد:

شفاف سازی در اجرای پروژه میدان میوه وتره بار مرکزی

لایحه شهرداری پیرامون اخذ مجوز ترک تشریفات اجرای پروژه میدان میوه و تره بار مرکزی درمجتمع شهید زرآبادی شفافیت لازم را ندارد و باید شهردار قزوین پاسخگوی ابهامات اعضای شورا در این خصوص باشد .

 فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین و پیرامون لایحه اجرای پروژه میدان میوه وتره بار مرکزی برگزار شد اظهار کرد: درشورای ششم یکی از پروژه های مهم و در اولویت، اجرای میدان میوه وتره بار مرکزی درمجتمع شهید زرآبادی می باشد و اگراین پروژه اجرایی شود افتخار می کنیم که قدمی هر چند کوچک در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و حل مشکلات ترافیکی در مکان فعلی میدان میوه وتره بار برداشته باشیم .
 
 وی ادامه داد: باید متذکر شوم که لایحه ارایه شده اشکال دارد و پر از ابهام است و از سوی دیگر برای کسبه که قرار است به مکان جدید انتقال یابند هم اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است ؛همچنین مشخص نیست که در آینده برای مکان فعلی میدان میوه وتره بار که از لحاظ تجاری موقعیت ارزشمندی دارد چه اتفاقی قرار است بیفتد .
 
 به گفته اشدری ،همچنین شهرداری قزوین تکلیف خود را با مالکان غرفه‌ها و مغازه‌های موجود در بازار میوه و تره‌بار فعلی مشخص نکرده است.  
 
 رییس کمیسیون بانوان شورا با اشاره به طرح ارایه شده توسط سازمان خدمات طراحی شهرداری خاطر نشان کرد:با وجود اصلاحیه‌ای که سازمان خدمات‌طراحی شهرداری قزوین روی طراحی آن اعمال کرده، نباید عجولانه  درباره این پروژه تصمیم بگیریم .
 
 اشدری تاکید کرد:این پروژه به لحاظ اعتبار ریالی و حجم عملیات عمرانی بسیار ارزشمند است و لذا باید به بهترین شکل و بدون ایراد اجرا شود.
 
 وی تصریح کرد: بنده هنوز نسبت به این پروژه توجیه نشده‌ام و باید پیش از تصویب لایحه ببینیم قرار است در این پروژه چه اتفاقاتی بیفتد و چطور قرار است رضایت مالکان فعلی بازار میوه و تره‌بار جلب شود؟ با احتمالات نمی‌توان درباره اجرای این پروژه صحبت کرد.
 
 اشدری همچنین تاکید کرد:این پروژه بسیار مهم است و نباید با تصمیم نسنجیده، ادوار آینده شورا و شهرداری را دچار دردسر کنیم و بار مالی سنگینی را روی دوش شهر قرار دهیم.
 
وی دربخش دیگری از این جلسه خواستار اجرای مصوبه شورا پیرامون افزایش حقوق رانندگان آژانس شاغل درشهرداری که معادل ۷۰ درصد نرخ کرایه آژانسهای سطح شهر است توسط شهرداری شدو گفت: این طور نباید باشد که شورا موضوعی را مصوب کند و شهرداری طوری فرمول بندی کند که افزایش حقوق رانندگان آژانس اعمال نشود و موجب نارضایتی وناراحتی این قشر زحمتکش شود.
 
 این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  همچنین در ابتدای سخنانش دراین جلسه ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب ازحضورآگاه و هوشمندانه  مردم در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی و اظهار کرد: مسوولین باید قدردان این مردم با غیرت انقلابی باشند. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط