سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۱

دکترنخستين، رئيس کميسيون ساماندهي ملاقاتهاي مردمي شوراي شهر قزوين:

نهادهاي مدني در تحقق حقوق شهروندي نقش مهمي دارند

از مهمترين راهکارهاي تحقق حقوق شهروندي در جامعه، تقويت نهادهاي مدني و سازمانهاي غيردولتي يا مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندي است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ دکتر مريم نخستين با بيان اين مطلب و با تأکيد براينکه براي تأسيس و راه اندازي کلينيک هاي حقوق شهروندي همکاري تمامي بخشهاي حاکميتي مرتبط با حقوق مردم در کنار همکاري سازمانهاي مردم نهاد و علاقه مندان به فعاليت در اين بخش ضروري است، گفت: به منظور ايجاد و ارتقاء احساس امنيت و پشتيباني از شهروندان جامعه در مواقعي که حقوق اجتماعي آنها تحت الشعاع قرار مي‌گيرد، ايجاد اين کلينيک ها ضروري است.

وي يادآورشد: مجموعه اي تحت عنوان کلينيک هاي حقوق شهروندي براي ارائه مشاوره، مددکاري، راهنمايي، آموزش و ساير موارد مربوط به حقوق شهروندي در قزوين ضروري و داراي ثمرات ويژه است.

اين عضو شوراي شهر در خاتمه گفت: اين کلينيک ها با شناسايي دقيق آسيب هاي اجتماعي و افزايش امکان حمايت از افراد در مقابل تضييع احتمالي حقوق آنها و همچنين نحوه بهره مندي آنان از حقوق و امتيازت شهروندي در جامعه، گام مهمي را درراستاي ارتقاء جايگاه شهروندي در جامعه و رسيدن به عدالت اجتماعي و حقوق شهروندي در شکوفايي شهري برمي‌دارد.

پايان پيام/2165/آبان95

   

تصاویر مرتبط