پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۲۰

اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد::

نقش مهم دولت در معرفي هيأتهاي مذهبي موفق و تجديدنظر در صدور مجوز فعاليت تشکلهاي مردمي

دولت محترم مي‌تواند در راستاي معرفي الگوهاي موفق هيأتهاي مذهبي، در صدور مجوز فعاليت تشکلهاي مردمي تجديد نظر نمايد و به تعداد بيشماري از شهروندان و جوانان تحصيلکرده که براي ايجاد تشکل و سمن به استانداري و ديگر دستگاههاي دولتي مراجعه مي‌کنند، اجازه فعاليت دهد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر با تأکيد براينکه هيأتهاي مذهبي بزرگترين پديده فرهنگي و اجتماعي از آغاز ظهور اسلام تا به امروز بوده اند، گفت: هيأتهاي مذهبي همواره تأثير ماندگاري بر تمام سطوح مربوط به انسان و انسان سازي داشته و با تمسک به قرآن کريم و تأثيرپذيري از اهل بيت(ع) در جاي جاي ميهن اسلامي، حتي در ديگر جوامع اسلامي نيز ريشه دار بوده اند.

وي اضافه کرد: هيأتهاي مذهبي در مساجد، محلات، روستاها و شهرها حضور داشته و رشد کرده اند و تبديل به جمعيت و گروههاي بزرگي شده اند و همواره بازوان قوي و منسجمي درجهت همزماني و همدلي مردم شده اند که قادرند با وحدت همه جانبه، مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مسئولين راهمراهي ‌کنند.

اين عضو شورا خاطرنشان کرد: دولت نيز به منظور انسجام و بقاء هيأتهاي مذهبي و تأثيرگذاري ارزنده آنها بر کشورهاي جهان، همت مي گمارند و موانع و مشکلات را ازسرراه برمي‌دارند.

رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي به دولت پيشنهاد داد: مي‌توان در راستاي معرفي الگوهاي موفق هيأتهاي مذهبي، در صدور مجوز فعاليت تشکلهاي مردمي تجديد نظر کرد و به تعداد بيشماري از شهروندان و جوانان تحصيلکرده که براي ايجاد تشکل و سمن به استانداري و ديگر دستگاههاي دولتي مراجعه مي کنند، اجازه فعاليت داد.

وي گفت: با اين کار جوانان تحصيلکرده، طالب و جوياي کار و ازهمه مهمتر علاقه مندان به انجام امور مشترک خود و مردم، از بلاتکليفي خارج مي شوند و اقدامات ارزنده اي براي آحاد جامعه به انجام مي‌رسانند.

اشدري توانمندسازي هيأتهاي مذهبي را مورد تأکيد قرارداد و گفت: به‌منظور به‌روزرساني علوم ديني، مذهبي، فرهنگي و اجتماعي هيأتهاي مذهبي در قالب شوراي مرکزي و تعامل آنها با تمامي دستگاهها و تدوين برنامه‌هاي شوراي هيأتهاي مذهبي در هدايتگري و راهگشايي و تربيت نسل اسلامي، مي‌توان اقدامات بهتري انجام داد.

پايان پيام/2187/آبان95

  

 

تصاویر مرتبط