11/13/2016

چگيني، سخنگوي شوراي عالي استانها و عضو شوراي اسلامي شهرقزوين:

توسعه متوازن حاشيه نشيني را از بين خواهد برد

براي ساماندهي پديده حاشيه نشيني اگر همه مديران استان توسعه متوازن را در دستوركار خوددستور كار قرار دهند، مطمئنا مسئله حاشيه نشيني ساماندهي خواهد شد، تا اين مشکل به بحران تبديل نشود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ احد چگيني رئيس کميسيون املاک و توافقات شوراي شهر در برنامه زنده بي‌حاشيه شبکه قزوين با موضوع حاشيه نشيني در قزوين با بيان اينکه مسولين براي مواجه با حاشيه نشيني در قزوين بايد برنامه كوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند، گفت: براي ساماندهي پديده حاشيه نشيني اگر همه مديران استان توسعه متوازن را در دستور كار خوددستور كار قرار دهند، مطمئنا مسئله حاشيه نشيني ساماندهي خواهد شد، تا اين مشکل به بحران تبديل نشود.

وي افزود: در برنامه بلند مدت بايد به سمت و سويي برويم كه جاذبه هاي حاشيه نشيني را کاهش دهيم، من جمله اينكه بايد گرايش برنامه هاي اقتصادي را به سمت توليد ببريم و  واسطه گري را از بين ببريم همچنين بحث اصلاح الگو مصرف را بايد جدي بگيريم و فاصله اي كه بين محدوده هاي روستايي و شهري وجود دارد را کاهش دهيم.

وي شورا و شهرداري قزوين توسعه متوازن را در دستور كارخود قرار داده است، ادامه داد: همچنين بايد دلايل مهاجرت را ريشه يابي نماييم و ببينيم به چه دليل کساني كه در روستاها هستند به شهرها مهاجرت مي كنند، اگر ما به صورت بلند مدت برنامه ريزي كنيم ، قطع به يقين نتيجه بهتري خواهيم گرفت.

اين عضو شورا تصريح کرد: علاوه بر اين بايد برنامه كوتاه مدتي نيز داشته باشيم که گام اول ساماندهي و به رسميت شناختن قانوني اين مكان هاست، يعني اين مناطق بايد در طرح هاي تفضيلي و جامع به رسميت شناخته شوند.

سخنگوي شوراي عالي استانها ادامه داد: بحث بعدي به سازي و نو سازي فضا هاي حاشيه ايست.  مناطقي منفصل شهري مانند: چوبيندر ، ناصرآباد كه اتفاقا حاشيه نشيني در آنها بسيار پررنگ تر است با توجه به اينكه در گذشته هم به اين مناطق توجه جدي نشده و در حال حاضر معضلات  زيادي دارند.

وي ادامه داد: اگر پيشينه هادي آباد را بررسي كنيم متوجه مي شويم بعد از گذشت حداقل ?? سال که از الحاق هادي آباد به شهر گذشته است، هنوز نتوانستيم زير ساخت هاي لازم را براي اينكه انگ حاشيه نشيني را از پيشاني هادي آباد پاك کنيم، فراهم کنيم.

احد چگيني در خاتمه گفت: شوراي اسلامي شهر قزوين در صدد است تا خدماتي را كه در نقاط برخوردار شهري ارائه ميشود در مناطق منفصل شهري نيز ارائه شود. در همين راستا شهرداري در چوبيندر و ناصرآباد و دانش و ساير مناطق اقدامات خوبي کرده است. 

پايان پيام/2196/آبان95

related images