پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۱۸

غياثوند، رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين:

با اجبار و ممنوعيت نمي‌توان نماي رومي را از چهره شهر پاک کرد/پيش نويس ضوابط معماري ايراني-اسلامي در مجموعه مديريت شهري درحال تکميل و ارسال به کميسيون ماده5 است

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي شهر قزوين با تأکيد براينکه با اجبار نمي توان نماي رومي را از چهره شهر پاک کرد، گفت: پيش نويس ضوابط و دستورالعمل معماري ايراني اسلامي در مجموعه مديريت شهري درحال نهايي شدن و ارسال به کميسيون ماده5 براي تصويب است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر با تأکيد براينکه مسئله معماري و به ويژه معماري ايراني_اسلامي و نظارت بر اجراي آن بايد قانونمند و اصولي باشد، گفت: با اجبار نمي توان نماي رومي را از چهره شهر پاک کرد و پيش نويس ضوابط و دستورالعمل معماري ايراني اسلامي در مجموعه مديريت شهري درحال نهايي شدن و ارسال به کميسيون ماده5 براي تصويب است.

 در برخي خبرها آمده که کميسيون ماده 5 مرجع نهايي تصويب ضابطه‌هاي مربوط به معماري و شهرسازي نيست! درصورتيکه به اين شکل نبوده و کميسيون مربوطه مرجع نهايي بوده و خبرها بدون اطلاع از قوانين و ضوابط نبايد انعکاس پيدا کرده است.

وي با اشاره به انتشار خبر ممنوعيت اجراي معماري رومي در قم و انتقادي که در يکي از رسانه هاي قزوين از مجموعه مديريت شهري به خاطر عدم توجه به افزايش معماري رومي در مرکز استان، گفت: شوراي اسلامي شهر از سال 93 براي ترويج معماري ايراني_اسلامي در قزوين ورود پيدا کرده و تأکيدات و دستورات لازم را به شهرداري براي انتخاب مشاور درراستاي تدوين ضوابط و قوانين مربوط به اين بخش اعلام کرده است.

غياثوند با تأکيد براينکه شوراي اسلامي شهر قزوين در تهيه دستورالعمل معماري ايراني_اسلامي در کشور پيشتاز است و به طورحتم هيچ شهري به مانند قزوين تا به اينجاي کار پيش نرفته است، افزود: به صورت ويژه و مشخص تنها در سال 94 و از ابتداي امسال تاکنون، بيش از 10 جلسه فقط براي معماري اسلامي_ايراني در کميسيون شهرسازي برگزار شده است.

عضو هيأت رئيس شورا با بيان اينکه براي ترويج معماري ايراني_اسلامي و حذف نماي رومي، برخورد قهري جوابگو نيست، افزود: فرهنگ سازي و فراهم آوردن شرايط براي ورود ديگر دستگاهها همچون اداره کل راه و شهرسازي و به ويژه رسانه‌ها براي فراهم آوردن بسترهاي قانوني بسيار مهم و اساسي است.

پايان پيام/2257/آذر95                 

تصاویر مرتبط