شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۹

حسين غياثوند، عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر قزوين:

شوراي راهبري و پايش برنامه اول و دوم توسعه شهرداري قزوين تشکيل شود

عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: شوراي راهبري و پايش برنامه اول و دوم توسعه شهرداري قزوين تشکيل شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند عضو هيأت رئيسه و رئيس کميسيون شهرسازي پارلمان محلي در جلسه شوراي شهر ضمن بررسي برنامه دوم 5ساله توسعه شهر قزوين با تأکيد براينکه براي آماده کردن اين برنامه زحمت زيادي کشيده شده است، اظهارداشت: اگر راهبردها و سياستهاي اجرايي برنامه دقيق تر و به صورت عددي و کمي به اعضاي شورا داده شود، بهتر ميتوانيم اين مهم را مورد ارزيابي قراردهيم.

وي يادآورشد: بهتر بود برنامه دوم 5ساله توسعه شهر قزوين پيشتر از اينها تدوين شده و براي بررسي به شورا تحويل داده مي شد، تا براساس آن لايحه بودجه سال آتي شهرداري به رشته تحرير درآيد و متأسفانه روند موجود نشان مي دهد، بودجه سال 96 بدون نگاه به برنامه دوم تدوين شده است.

اين عضو شورا با تأکيد براينکه ضرورت دارد شوراي راهبري و پايش برنامه اول و دوم توسعه شهرداري قزوين تشکيل شود، اضافه کرد: در اين شورا درصد تحقق و ميزان انحرافي که از برنامه اول داشته ايم، مشخص خواهد شد، چراکه الزاما بدون تحليل برنامه اول، تدوين و بررسي برنامه دوم کاري بيهوده است و حال که بررسي برنامه دوم را پيش گرفتيم بايد ببينيم ضمانت اجرايي و شاخصه هاي آن چه مورادي است؟

وي با تأکيد براينکه رويکرد کلي برنامه دوم مي بايست در چشم انداز مشخص شود، افزود: يکي از مهمترين مزيت هاي برنامه دوم توسعه اين است که بدست نيروهاي بومي و متخصصين شهرداري قزوين تدوين شده است و ضمن اشاره به هويت ايراني_اسلامي شهر، راهبردها و سياستهاي اجرايي آن نيز اشاره کرده است.

غياثوند يادآورشد: در اين برنامه به حوزه گردشگري با تأکيد بر اقتصاد پايدار، اشتغال و تقويت حوزه هاي علمي و پژوهشي، توسعه حمل و نقل عمومي، ديپلماسي شهري فعال، حفظ و احياء باغستان سنتي، توزيع متوازن خدمات شهر توجه ويژه شده است.

عضو کميسيون اداري-مالي شورا پيشنهاد داد: حال که درجريان بررسي اين برنامه قرارداريم، به موضوع مهم اقتصاد مقاومتي، توسعه نرم افزاري و سخت افزاري امکانات و به روز رساني اطلاعات، عملياتي کردن بودجه و تقويت حسابداري تعهدي شهرداري مورد توجه قرار بگيرد.

وي توجه به درآمد پايدار، اصلاح ساختاري مديريت شهري و مهمتر از اينها توجه شورا و شهرداري به اجرايي شدن برنامه دوم 5 ساله و تدوين بودجه هاي سنواتي براساس برنامه يادشده را از ديگر موارد مهمي برشمرد که بايد بدانها توجه ويژه شود، به طوريکه از سال 96 تا سال 1400 هرسال برشي از اين برنامه در بودجه ساليانه عملياتي شده و نقش مشارکت مردمي در راهبردهاي اين برنامه پررنگ تر شود.

پايان پيام/2374/دي95    

تصاویر مرتبط