شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۹

صلح جو، رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر قزوين:

سرويس بهداشتي عمومي در معابر و مجتمع هاي تجاري به صورت قانوني احداث شود

رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر قزوين گفت: سرويس بهداشتي عمومي در معابر و مجتمع هاي تجاري بايد به صورت قانوني و در زمان صدور جواز، طراحي و انجام شود.

به گزارش شوراي اسلامي شهر قزوين،حسين صلح جو رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر اسلامي شهر قزوين با اشاره به نامگذاري روز جهاني توالت اظهار کرد: روز جهاني نامگذاري روز توالت نشان از ضرورت احداث سرويس بهداشت عمومي در معابر و مکان هاي پر تردد و مجتمع هاي تجاري براي شهروندان، گردشگران، کودکان، سالمندان، زنان باردار و بسياري از افراد بيمار دارد که در نتيجه بايد گفت به اين نياز ضروري درست پاسخ داده نشده است.

وي افزود: کارشناسان معتقدند وجود سرويس بهداشتي با رعايت استانداردها يک امر مهم و ضروريست که منتها در مسيرهاي بين راهي به فراموشي سپرده شده و به همين منظور، بايد دستگاه هاي مربوطه براي اين موضوع راه حلي پيدا کنند.

به گفته اين عضو شورا، مسئله سرويس بهداشتي بايد همچون ديگر نيازهاي اوليه زندگي بر آورده شود.

توجه به ساخت سرويس بهداشتي در ابعاد مختلف امري ضروري است

صلح جو ادامه داد: همچنين توجه به ساخت سرويس بهداشتي در ابعاد مختلف براي رفع نياز استفاده سالمندان و جانبازان که با ويلچر رفت و آمد مي کنند يک امري ضروري است.

صلح جو با بيان اينکه طراحي سرويس بهداشتي  بايد فرهنگسازي شود بيان کرد: از ديگر مشکلات موجود اين مبحث،دزديده شدن شير،شلينگ آب و ديوار نويسي است که صد البته حضور معتادان در اين مکان،بر معضلات به اين موضوع مي افزايد.

به گفته صلح جو، احداث سرويس بهداشتي در مجتمع هاي تجاري بايد به صورت قانوني و در زمان صدور جواز، طراحي و انجام شود.

رييس کمسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر قزوين توضيح داد: معماران، شهرسازان و مديران شهري با سياست بيشتري به مسئله احداث سرويس بهداشتي در مجتمع هاي تجاري بپردازد از سوي ديگر، لازمه افزايش سرانه سرويس بهداشتي منوط به اصلاح لايحه شهرداري است به اين معنا که عوارض اين بخش صفر شده و يا شامل امتيازاتي در راستاي بهسازي شود.

بهداشت عمومي در حفظ سلامت جامعه موضوعي قابل تامل است

صلح جو با بيان اينکه مسئولين بايد در اماکن عمومي به اين مسئله دقت و نظارت بيشتري داشته باشند تصريح کرد: اهميت بهداشت عمومي در حفظ سلامت جامعه از مهمترين شاخص هاي رفاه و پيشرفت هر مجموعه شهري محسوب مي شود و در اين بين، رعايت سرانه سرويس بهداشتي عمومي در شهر زمينه جذب گردشگر را فراهم مي کند.

نبود خدمات رفاهي به اماکن بهداشتي ضربه وارد کرده است

وي اضافه کرد: نبود خدمات رفاهي به اين موضوع تا حدودي آسيب وارد کرده است که در صورت تداوم در اين زمينه تاثير نامطلوب خواهد گذاشت.

قزوين شهري پيشتاز در راه اندازي سرويس بهداشتي است

اين عضو شورا با تاکيد بر اينکه حدود پانزده سال است که در تقويم جهاني از سوي سازمان ملل چنين روزي به عنوان روز جهاني توالت نامگذاري شده است، تصريح کرد: قزوين به عنوان شهري پيشتاز در راه اندازي سرويس بهداشتي به شمار مي آيد که اقدامات خوبي را انجام داده ولي کافي نيست.

وي ادامه داد: محل هاي کمتر توسعه يافته اي همچون خيابان هاي مجاهد، حيدري، نواب و حتي خيام سرويس بهداشتي هايي احداث شده است که البته نياز جامعه شهري را خيلي رفع نکرده است.

رييس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر قزوين تصريح کرد: در راستاي ملحقات مردمي و مطالبات شهروندي بايد اقدامات شايسته اي در شان شهروندان و رفع نياز آنان فراهم شود.

پايان پيام/2444/بهمن95

تصاویر مرتبط