دوشنبه ۱۳۹۶/۰۱/۲۸

فاطمه اشدري، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور:

باتوجه به وجود کد بودجه اي؛چرا مصوبه کمک به مساجد اجرايي نمي‌شود؟/پروژه هاي کوچک مقياس مورد غفلت قرار گرفته‌اند/شهردار مکلف است در اسرع وقت و با الويت جدي، اقدام لازم را در تحقق رديف پروژه هاي اولويت دار به عمل آورد/نشريه پيام شهر به سياست گذاري شورا جامه عمل بپوشاند

نطق پيش از دستور فاطمه اشدري،عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در جلسه عصر ديروز پارلمان محلي قزوين ارائه شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور خود  ضمن عرض تسليت عالم وارسته و رباني، يار ديرين امام (ره) و يار وفادار امام خامنه اي حضرت آيت ال... باريک بين اظهار داشت: مردم  قدرشناس،  و هميشه حاضر  در صحنه هاي انقلابي با حضور گسترده خود  مراسم تشيبعي در شان اين عالم فرزانه و شايسته برگزار کردند  که برخود لازم مي دانم از مردم فهيم و عزيز براي حضور در اين مراسم قدر داني نمايم.

وي  در ادامه با  تسليت وفات بزرگ بانوي حماسه ساز کربلا حضرت زينب(س) اظهار داشت: با توجه به اينکه فرصتي چند از دوره چهارم شوراي اسلامي شهر قزوين تا اواسط مرداد ماه باقي نمانده ، ضرورت توجه مديريت شهري به برخي از موضوعات و انعکاس آن به شهروندان وجود دارد.

اشدري با بيان اين مطلب که شهردار منتخب شوراي اسلامي شهر قزوين،در دوره سوم و چهارم که زحمات بسياري را در راه آباداني شهر،  آسايش و رفاه شهروندان متحمل شده اند بيان کرد: سياست گذاري رسانه محلي با عنوان"پيام شهر"در راستاي تنوير افکار عمومي يکي از اين مصاديق به شمار مي رود که توسط اعضاي کميسيون فرهنگي با مسئوليت اينجانب و نمايندگان شهرداري از سازمان فرهنگي، روابط عمومي شورا  تنظيم  وبه شهرداري ابلاغ شد.

نشريه پيام شهر به سياست گذاري شورا جامه عمل بپوشاند

وي ادامه داد:  در چه تاريخي  اين موصوبه به مدير مسئول پيامشهر ابلاغ گرديده؟آيا اجرايي شده است؟چرا همچنان نسبت به موارد مطرح شده بي توجه بوده و روال صحيح را رعايت نمي کنند؟ساده مي گويم:رسانه در انعکاس خبر بايد شفاف و  بدون ابهام باشد .و در انتقال  اخبار و تصاوير آن به مخاطبان خود که  همانا مردم هستند، بايد از تصوير و مطالب مرتبط استفاده نموده . با صداقت و درستي عمل نمايد و همين طور اخبار و نقل و قول ها بايستي مورد تائيد ناطقان  خود قرار گيرد.

وي با اشاره بر لزوم اجراي سياست گذاري هاي مورد تأکيد شورا در  پيام شهر اظهار داشت: تذکرات لازم براي بهبود اوضاع رسانه اي پيام شهر منعکس شده است ولي مشاهده مي شود سهل انگاري و کم توجهي مدير مسئول اين رسانه محلي، که قصد دارد با استفاده از جا به جايي تصاوير برخي از جلسات مهم برخي از اعضا را غايب جلوه دهد و از نشر مطالب آنان در هفته اي که گذشت، خودداري نمايد، که مصداق آن از جمله، اولين شماره نشريه پيام شهر در سال 96 است که تصاوير دومين جلسه به جاي اولين جلسه  منعکس شده با عدم انتقال مطالب و موضوعات مطرح شده در جلسه،  به چاپ رسيده است که مصاديق اين موضوع در طي سال اتفاق افتاده بود.

اين عضو شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: با توجه به اينکه شورا  و شهرداري دو نهاد همسو و همراه هستند، لذا همانقدر که اين رسانه بايستي به نظر و تائيد نهايي شهردار به چاپ برسد بايد مورد تأئيد رياست و اعضاي شورا ي شهر نيز باشد.

مصوبه کمک به مساجد در ليست پروژه هاي اولويت دار قرار گيرد

عضو کميسيون فرهنگي با بيان اين مطلب که  مصوبه کمک به امور روبنايي مساجد در سال 95تقديم  شهرداري شد و داراي رديف مصوب بودجه سال 95 است افزود: اين موضوع نياز به مصوبه مجدد شورا ندارد ، مگر شهرداري ارکان بودجه را که مصوب شده  براي اجرا به شورا لايحه مي کند؟ اين بند مصوبه  رديف  بودجه دارد و با نظر موافق اکثر اعضا شورا به شهرداري ابلاغ شده است،  ولي در صورتي که روزهاي پاياني دور چهارم را پشت سر مي گذاريم، هنوز اقدام موثري در اين زمينه  انجام نشده است.

وي ادامه داد: تنها يک عضو شورا، راي ندادن، چون، مخالف راي گيري مجدد اين رديف بودجه بودند آن هم به دليل اينکه معتقد بودن که ليست معرفي مساجد نيازي به مصوبه جديد ندارد و بايستي مستقيمً براي اجرا به شهرداري ابلاغ شود که با موافقت اعضاي شورا با  ليست مصوب کميسيون ، اين مصوبه  به شهردار جهت اجرا ابلاغ شد.

اشدري با اشاره به اين موضوع شهرداري مدعي است که  دستگاه هاي بالادست با اين مصوبه مخالفت دارند تصريح کرد: البته براي هيچکدام از اين اظهارات، اسناد مثبته اي به شورا ارايه نشده است  و فقط شاهد حرف و حديث بوده ايم از اين رو  شهردار مکلف است در اسرع وقت در زمان باقي مانده با الويت جدي، در رديف پروژه هاي اولويت دار اقدام لازم  را در اين زمينه به عمل آورد.

قرائت خانه انديشه  و نواب همه روزه در اختيار مخاطبان خود قرار گيرد

اين عضو شورا با قدرداني از  شهردار،  در خصوص به جريان انداختن مصوبات شورا در خصوص قرائت خانه انديشه و نواب  بيان کرد:  اين قرائت خانه ها به منظور استفاده حداکثري بايد همه  روزه در اختيار بانوان و آقايان  به خصوص داوطلبان کنکوري قرار گيرد. همينطور فضاي سبز و حياط قرائت خانه انديشه نياز به بازنگري بر اساس مصوبات قبلي کميسيون فرهنگي دارد.

وي ادامه داد:  مجمتع ورزشي زمين فوتبال چوبيندر از مواردي است  که ان شالله طبق وعده اي که طي دو هفته پيش شهردارقزوين شخصاً به اينجانب وعده داده اند  به بهره برداري برسد.

پروژه هاي کوچک مقياس مورد غفلت قرار گرفته اند

اين عضو کميسيون فرهنگي بابيان اين مطلب که گاهاً مديريت يا نبود بودجه باعث شده بود که اين پروژه هاي کوچک مقياس طي اين 14ساله اي که در شورا هستيم مورد بهره برداري مفيد يک محله يا منطقه  قرار نگيرد بيان کرد: اگر اين مسئله حاکي از ضعف  مديريت بوده که شهردار خود بهتر مي دانيد ،جهت رفع آن چگونه اقدام فرماييد اما اگر مشکل بودجه بوده! آيا شهرداري در مقابل اين همه پروژه هاي حساس و بزرگ ميلياردي در اختصاص بودجه براي پروژه هاي کوچک مقياس (که مصوبه شورا نيز دارد) ناتوان بوده که بسيار بعيد است، به اين موضوع هم  رسيدگي نمايند.

پروژه هاي فرهنگي نياز ضروري شهر است

اين مقام مسئول اقدامات فرهنگي و اجتماعي را  جزو لاينفک از اهداف مديريت شهري و محلات شهر بر شمرد و افزود: پروژه هاي فرهنگي  تاثير گذار بر روي رضايتمندي مردم  همچنين در جلب مشارکت و سرمايه گذاري آنها است . با اندک بودجه، درايت و درک مديران ذيربط از محلات مناطق محروم که کمتر مورد توجه و اقبال واقع شده مي تواند موجب اعتماد مردم به مسئولين و افزايش سلامتي، نشاط شهروندان و مشارکت آنان در اجرا و حفظ و نگهداري پروژه هاي شهرداري شويم.

اشدري در خاتمه با اشاره به ملاقاتهاي مردمي که جدول زمانبندي يکساله آن با اعضاي شورا که سياست گذاران برنامه مديريت شهري هستند! تنظيم شده است، گفت: جلسات هماهنگ و لازم برگزار گردد،اگر براي مردم براحتي فرصت ملاقات با شهردار دست نمي دهد، نمايندگان آنان ساعتي در هفته يا ماه بتوانند مشکلات اساسي مردم و محلات را با مديريت شهري در ميان بگذارند.

پايان پيام/2655/فروردين96

تصاویر مرتبط