دوشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

زهرا يوسفي، نايب رئيس شوراي شهر قزوين:

خطوط انتقال نفت و گازي که از قزوين ميگذرد، همانند بمب ساعتي نهفته در دل شهر است/آرمان رونق گردشگري داريم، ولي زيرساخت هاي آن موجود نيست

نايب رئيس شوراي شهر قزوين گفت: خطوط انتقال نفت و گازي که از قزوين ميگذرد، همانند بمب ساعتي نهفته در دل شهر است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ دکتر زهرا يوسفي نايب رئيس شورا در جلسه مشترک پارلمان محلي با حجت الاسلام والمسلمين قدرتي رئيس کل دادگستري استان گفت: ازآنجاييکه ما ميخواهيم قزوين مقصد گردشگري در كشور باشد و جذب گردشگر و توريست منبع درآمدي پايدار براي شهر محسوب ميشود، بايد زيرساخت اوليه اي همچون هتل و فرودگاه براي تحقق اين امر را فراهم کنيم.

 

فرودگاه فعلي شهر قبلا به شهرداري واگذار شده و حالا با يکسري مشکلات حقوقي مواجه شده است، با توجه به اينکه وجود فرودگاه مسافربري براي استان الزامي است، شهردار  پيگير حل مشکل پيش آمده حقوقي براي بازگرداندن اين فرودگاه به شهرداري هستند.

 

خطوط نفت و گازي که مبدأ آن شهرري بوده و از قزوين مي گذرد، همانند يک بمب ساعتي نهفته در دل شهر قزوين است. با توجه به توسعه شهر طي سالهاي اخير، باعث شده اين خطوط بمرور در داخل شهر و زير معابر، خيابانها و پروژه هاي شهري قرار بگيرد.

 

خوشبختانه طي 50 سال اخير ، اتفاق خاصي رخ نداده است، اما اگر خداي ناکرده زمين لرزه شديدي در قزوين رخ دهد ولوله ها با شکستگي مواجه شود، با يك فاجعه انساني روبرو خواهيم شد.

 

لازم است که با همت تمام مقامات استاني براي انتقال اين خطوط از زير پهنه شهر به خارج از آن اقدام شود و از اعتبارات ملي براي اين امر استفاده شود.

پايان پيام/2045/دي96