سه‌شنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۳

فصيحي رامندي، عضو شوراي شهر تأکيد کرد:

پرداخت بدهي 254 ميلياردي شهرداري به بانک شهر درسال 97

پرداخت بدهي 254 ميلياردي شهرداري به بانک شهر درسال 97 مورد توجه شهردار قزوين قرار بگيرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي عضو شورا درجريان ارائه لايحه بودجه سال ?? شهرداري اظهارداشت: شهرداري 135 ميليارد تومان درقالب عوارض نوسازي، عوارض پسماند، بدهي دستگاههاي دولتي و ساير موارد از شهروندان و دستگاههاي دولتي و غيردولتي طلبکار است.

 

به ازاي اين مبلغ و حتي 30 درصد بالاتر از آن، براساس وامهايي که در سالهاي قبل دريافت شده، 160 ميليارد تومان (با محاسبه ماهانه 8 ميليارد تومان ديرکرد) به بانک شهر بدهکاريم.

 

يک اشکال وجود دارد، اينکه ما براي اخذ طلب خود از مردم يک ريال يک ريال افزايش نمي دهيم و حتي با درنظر گرفتن تخفيفات، وصولي ما کمتر از رقمدرنظرگرفته شده ميشود.

 

اما به ازاي رقمي که به بانک بدهکاريم، ماهانه 8 ميليارد تومان ديرکرد پرداخت مي کنيم، اين در يک پروسه زماني طولاني ما را به وضعيت سختي ميکشاند، مانند کسي ميشويم که نزولي را گرفته و هرچه بدهي را پرداخت ميکند، باز هم اصل بدهي پاي برجاست.

 

خواهشمندم به عنوان موضوعي حياتي براي شهرداري در سال 97، از هر راهي که ممکن است، مثلا اموال و داراييها، ساختمانها، پروژه هاي نيمه تمام و حتي اگر بناست سهام خود را در بانک شهر بدهيم تا اين بدهي مستمر، تسويه شود، انجام دهيم تا به وضعيت مطلوبي دست پيدا کنيم.

 

اين موضوع به طور حتم در بودجه بررسي خواهد شد و از شهردار محترم نيز ميخواهم به اين مهم توجه داشته باشند تا در سال 97 با بانک شهر به حد معقولي برسيم.

پايان پيام/3001/بهمن96