پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۵

در جلسه علني پارلمان محلي؛

نايب رئيس شورا بر تشکيل اتاق فکر براي حل مشکلات سلامت شهر تأکيدکرد

نايب رئيس شورا در جلسه پارلمان محلي بر تشکيل اتاق فکر براي حل مشکلات سلامت شهر تأکيدکرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ دکتر زهرا يوسفي نايب رئيس پارلمان محلي درجلسه شورا ضمن گراميداشت ميلاد حضرت زينب سلام الله عليها و روز پرستار، حضور اعضاي هيأت مديره نظام پرستاري استان درجلسه شوراي شهر را خير مقدم گفت و افزود: امروز فرصت مغتنمي است تا از فرشتگان سفيد پوش و سبز قامتي که شبانه روز تلاش مي کنند، تا رنج و آلام بيماران را کاهش دهند، تقدير نماييم.

 

وي تأکيد کرد: پرستاران در تمامي اتفاقات و بحران هاي کشور، در صف اول خدمت رساني هستند و از اين نظر فشار جسمي و روحي مضاعفي را تحمل مي کنند.

 

نايب رئيس شورا با اشاره به مشکلاتي که پرستاران دارند و اينکه اكثرا تعداد پرستاران به نسبت چارت سازماني در وضعيت نابرابري هستند، ادامه داد: مواجه مداوم پرستاران با افرادي که درد و رنج زيادي دارند و از طرفي، خطر مواجهه با بيماريهاي عفوني و واگيردار و احتمال ابتلاي آنها به اين بيماريها ، سختي كار را زياد ميكند. همه اينها باعث شده شغل پرستاري جزو مشاغل سخت و زيان آور باشد، ولي ازطرفي اين شغل نمود عيني از ايثار است.

 

يوسفي تصريح کرد: آنجا که ما از انسانيت و وجدان بيدار انسانها نام ميبريم، پرستاران جزو افرادي هستند که نماد عيني اين جملاتند و شغل آنها نوعي عبادت است.

 

وي شوراي شهر را موظف به توسعه سلامت شهر و شهروندان دانست و با تأکيد براينکه شهري به سمت توسعه پايدار حرکت ميکند که شهروندان سالمي داشته باشد، گفت: سلامت جسم، روان و روح از مهمترين شاخصه‌هاي توسعه و سرزندگي افراد است و پرستاران در اين بخش و به خصوص سلامت جسم، از تأثيرگذاري خوبي برخوردارند.

 

وي که رياست کميسيون سلامت و ورزش شورا را نيز به عهده دارد، اين کميسيون را پذيراي پرستاران دانست و ادامه داد: مسائلي که در حوزه سلامت شهر براي پرستاران مهم است را در جلسات تخصصي و با تشکيل اتاق فکر، بررسي خواهيم نمود و اگر نظام پرستاري نماينده اي به کميسيون معرفي نمايد، بسيار خرسند ميشويم تا بتوانيم در جلسات مرتبط با حوزه سلامت شهر از همفكري ايشان بهره مند شويم.

 

يوسفي درخاتمه خاطرنشان کرد: اگر مشکلاتي در جامعه پرستاري وجود دارد که به شوراي شهر ارتباط داشته و اين نهاد قادر به رسيدگي و حل آنهاست، آماده رسيدگي هستيم.

پايان پيام/2034/بهمن96