دوشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۱۱

قوامي، رئيس کميسيون محيط زيست شوراي شهر قزوين:

وضعيت شرکت پرچمداران در کميسيون خدمات شهري بررسي شد

در جلسه کميسيون محيط زيست و خدمات شهري دو موضوع مورد بحث قرار گرفت که يکي به درخواست شهروندان براي نبود سرويس بهداشتي در خيابان شهداء برميگردد و ديگري بررسي عملکرد شرکت پرچم داران بود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ سيده منيره قوامي رئيس کميسيون محيط زيست و خدمات شهري نياز به سرويس بهداشتي در اين محل را حائز اهميت دانست.

 

*در اين جلسه انعقاد قرارداد همکاري با هيئت امنايي مسجد جامع واقع در خيابان شهداء با مبلغ ماهيانه دو ميليون تومان تصويب شد.

 

*در اين قرارداد سرويس بهداشتي مسجد نامبرده بين ساعت 7 صبح الي 10 شب بايد باز باشد تا شهروندان از آن استفاده کنند.

 

*در ادامه، اين کميسيون به بررسي عملکرد شرکت پرچم داران که کار تفکيک زباله از مبدا را بر عهده داشت، پرداخت.

 

*از اواخر سال 92 شركت پرچمداران همكاري خود را با شهرداري آغاز كرد. اين قرارداد با  هدف ساماندهي تفكيك زباله و عدم استفاده از كودكان كار و... انجام شد، اما اين شركت به هيچ يك از تعهدات خود عمل نكرد و در سال دوم و سوم هم به همين شكل گذشت بدون اينكه ما پيشرفتي در زمينه تفكيك زباله از مبدا داشته باشيم.

 

*لذا لازم است در عقد قرارداد و ادامه همكاري با اين شركت تجديد نظر شود.

****

حکمت الله داوودي در اين جلسه اشاره کرد که بايد با مديران اين شرکت جلسه اي مشترک برگزار کرد تا مشکلات به وجود آمده مورد بررسي قرار بگيرد.

 

*بايد هر 3 ماه فعاليت اين شرکت مورد ارزيابي و از آن گزارش کار دريافت ميشد که اين اتفاق نيفتاده است.

 

دکتر زهرا يوسفي تفکيک زباله از مخزن را  عامل انتقال بيماري هاي خطرناک و عفونت ها خواند و توضيح داد بهتر است با تفکيک زباله از مخزن برخورد جدي صورت بگيرد و با همکاري شهرداري در بين شهروندان تفکيک زباله از مبدا فرهنگ سازي شود.

 

**مصوبه اين جلسه به شرح زيل است:

سازمان پسماند موظف است با توجه به اتمام قرار داد شركت مذكور ضمن رسيدگي به  تعهدات پيمانكار نسبت به جايگزيني آن ظرف مدت 10 روز اقدام نمايد و ترتيبي اتخاذ شود تا وقفه اي در ارائه خدمات فوق ايجاد نشود.

پايان پيام/2038/آذر96