جمعه ۱۳۹۶/۱۰/۰۸

قوامي، رئيس کميته بانوان شوراي شهر قزوين:

چهارمين جلسه احداث پارک بانوان جنوب شهر تشکيل شد

رئيس کميته بانوان شورا در چهارمين جلسه اين کميته گفت: پارک بانوان پاسخ به يکي از نيازهاي جامعه است، تا باوجود يک مکان امن بانوان بتوانند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ سيده منيره قوامي رئيس کميته بانوان با تاکيد بر اينکه پارک بانوان پاسخ به يکي از نيازهاي جامعه است تا باوجود يک مکان امن بانوان بتوانند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند اضافه کرد: طرح اوليه پارک بانوان در دفتر امور بانوان رياست جمهوري مطرح و در سال ?? آغاز شد.

 

*با گزارشي که از سوي علوم پزشکي شهيد بهشتي در رابطه با درصد افسردگي و پوکي استخوان بانوان ارائه داده شد، مسئولين را به فكر احداث مكاني امن براي استفاده مستقيم بانوان از نور خورشيد انداخت.

 

*بايد به اين موضوع توجه داشت که بانوان به دليل نوع پوشش و داشتن حجاب نميتوانند از نور خورشيد و دريافت ويتامين دي استفاده کنند.

 

*دختران و بانوان جوان نياز به مکاني امن براي تخليه انرژي و ايجاد شور و نشاط و شادابي دارند که بايد براي آنها فراهم شود.

 

*داشتن امنيت اجتماعي، محصور بودن و مشرف نبودن، آفتاب گير بودن ، استفاده از كاركنان زن، فراهم بودن زمين بازي براي كودكان و محل نگهداري كودك، سالن ورزشي، پيست دوچرخه سواري و پياده روي، رستوران و كافي شاپ، كتابخانه و نماز خانه و ساير امكانات رفاهي از ملزومات يك پارك بانوان است كه بايد در اين طرح در نظر گرفته شود.

پايان پيام/2033/آذر96