سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۱

قافله باشي، سخنگوي شوراي شهر قزوين:

راه اندازي کتابخانه تخصصي خوشنويسي در سراي سعدالسلطنه در الويت قرار بگيرد

سخنگوي شوراي شهر قزوين گفت: راه اندازي کتابخانه تخصصي خوشنويسي در سراي سعدالسلطنه در الويت قرار بگيرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مهديه قافله باشي سخنگوي شوراي شهر قزوين در جلسه پارلمان محلي با اشاره به پويا بودن شوراي پنجم که آرزوي خيلي ها بوده است و باز شدن درهاي شورا که نشان از اين پويايي است افزود: در هفته کتابخواني دو برنامه مختلف صورت گرفت، يکي از اين برنامه ها تقدير از کتابخوان ها و کتابدارها بوده و در برنامه ديگر به همت تشکل‌هاي غير دولتي، از فرهيختگان در عرصه کتابخواني تقدير صورت گرفت و بايد تاکيد داشت که برنامه فاخري بود.

*متاسفانه آمار دقيقي در رابطه با سرانه کتاب خواني وجود ندارد. اگرچه عوامل متفاوتي در رابطه با نخواندن کتاب توسط جوانان وجود دارد که تغيير سبک زندگي ها و همچنين فضاي مجازي را ميتوان از عوامل آن نام برد که تهديد بزرگي براي فرهنگ جوامع است.

*در آستانه هفته پژوهش هستيم و بايد اشاره کرد که تمامي پژوهشها به صورت اينترنتي در حال انجام است که اين‌ نشانگر نوعي اعتياد به اينترنت ميباشد.

*همانطور که قزوين پايتخت خوشنويسي در ايران است به دليل امتيازي به اسم سراي سعدالسلطنه در قزوين، اين مجموعه ميتواند به مکان مناسبي براي راه اندازي کتابخانه تخصصي خوشنويسي باشد.

*مکان مورد نظر در سراي سعدالسلطنه توسط شهرداري به مدير کل کتابخانه ها واگذار مي شود و کارهاي مربوط براي راه اندازي اين کتابخانه تخصصي را خانم دکتر اسماعيلي انجام خواهند داد. ميخواهيم در اين جلسه قول راه اندازي اين کتابخانه داده شود.

پايان پيام/2028/آذر96