جمعه ۱۳۹۶/۰۹/۱۷

قوامي، رئيس کميسيون محيط زيست تأکيد کرد:

قدرداني از مردم قزوين به خاطر کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

مردم قزوين همراه هموطنانمان، ايرانيان خارج از کشور و حتي مردم ديگر نقاط جهان کريمانه به زلزله زدگان کمک کردند و به همين خاطر از آنها تشکر و قدرداني دارم.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ سيده منيره قوامي رئيس کميسيون محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهرقزوين درباره ضرورت توجه به نوسازي بافت فرسوده با توجه به زلزله خيز بودن شهر و استان قزوين اظهارداشت: مردم قزوين همراه هموطنانمان، ايرانيان خارج از کشور و حتي مردم ديگر نقاط جهان کريمانه به زلزله زدگان کمک کردند و به همين خاطر از آنها تشکر و قدرداني دارم.

 

*اقدامات جمعيت هلال احمر قزوين و کشور در کمک به زلزله زدگان گسترده و ستودني بود.

 

*زلزله اخير کرمانشاه و غرب کشور حاوي نکات و درس براي ما بود، شهر ما در معرض تهديدات مکرر زلزله است، طبق آمار در استان قزوين، روزانه دو زلزله زير 3 ريشتر رخ مي دهد.

 

*استان قزوين سابقه وقوع دو زلزله بزرگ را دارد، زلزله بويين زهرا با 7.2 دهم ريشتر و زلزله اوج با 6.2 دهم ريشتر که نشان ميدهد قزوين جزو مناطق زلزله خيز است و دو گسل فعال دارد و 35 گسل ديگر نيز وجود دارد.

 

*ما چه قدر در برابر زلزله آماده ايم؟ و به عنوان مديران شهري بايد چه کار انجام دهيم؟ ما نمايندگان مردم هستيم و بايد براي امنيت مردم چاره انديشي کنيم.

 

*در حوزه پيشگيري بايد کار کنيم، بافت فرسوده بازسازي شود و مورد توجه جدي قرار بگيرد، ساختمان ها براساس استانداردها و ضوابط ساخت و ساز احداث شوند و اگر چنين اقداماتي انجام شد،ميزان خسارات پس از وقوع زلزله کمتر ميشود.

 

*ميزان آمادگي و فراهم بودن زيرساخت ها در زمان وقوع بحران بسيار مهم است، وقتي نقش مهم قزوين را در ديگر نقاط ايران پس از وقوع  بحران و حوادث طبيعي ميبينيم، يعني از آمادگي لازم برخورداريم اما بايد در انديشه تجهيز و آمادگي بيشتر باشيم.

 

*تمامي نهادها و دستگاهها بايد همکاري لازم را با شهرداري به عمل آورند تا بافت فرسوده شهر بازسازي شود و ضوابط انگيزشي و تشويقي براي شهروندان گذاشته شود تا ساختمان ها براين اساس از پايه احداث شوند و نگراني از آينده نداشته باشيم.

 

*صحبت هاي وي در جريان ارائه گزارش عملکرد سازمان اتوبوسراني:

 

*اجراي طرح خطوط بي.آر.تي براي شهرهايي که نيازمند خطوط حمل ونقل سريع هستند، لازم بوده، چراکه اين خطوط همان متروي روي زمين است.

 

*لازمه اجراي آن تهيه پيوست زيست محيطي، اجتماعي و اقتصادي است و اگر مطالعات آن انجام نگرفته ميخواهم که صورت پذيرد.

پايان پيام/3009/آذر96