سه‌شنبه ۱۳۹۱/۱۰/۱۲

رييس شوراي اسلامي شهر قزوين

اجراي صحيح اقتصاد مقاومتي، ضامن شکوفايي و خود کفايي کشور است

فراهم نمودن بسترهاي لازم توسط مردم و مسئولين به منظور اجراي صحيح اقتصاد مقاومتي، ضامن توسعه کشور در اين حوزه است.

 

عباس ظاهري رييس شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اين مطلب در گفت وگو با پيام شهر اظهار داشت: در شرايط فعلي که دشمنان کشور ايران، تحريم هاي اقتصادي را اهرمي به منظور تحميل عقايد خود انتخاب کرده اند، مردم  و مسئولان بايد زمينه اجراي صحيح اقتصاد مقاومتي را فراهم نمايند که به طور قطع برنامه ريزي و ايجاد بستر هاي لازم، زمينه شکوفايي در اين حوزه را به وجود مي آورد.

ظاهري با اشاره به تأکيدات مکرر مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي در سه سال اخير تصريح کرد: وقتي اين موضوع از سوي ولي امر مسلمين به طور جدي مورد تأکيد قرار گرفته است نشان از اهميت، ضرورت و نياز فعلي کشور به آن است بنابراين فعاليت ها  و سياست گذاري هاي مسئولين بايد بر اين مبنا صورت گيرد.

اين مقام مسئول يکي از  دلايل بي نيازي کشور در حوزه سلاح هاي نظامي  و انرژي هسته اي را، تحريم هاي صورت گرفته در اين حوزه  و به خصوص 8 سال دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: بايد با الگو برداري از اين موفقيت، تهديد هاي موجود را به فرصت تبديل نماييم  که تحريم هاي فعلي عليه کشور اسلامي ايران، زمان مناسبي براي خود کفايي در زمينه اقتصاد است.

وي منويات مقام معظم رهبري در مجامع مختلف را بهترين اشاره در زمينه بستر هاي لاز م براي اجراي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: استفاده از ظرفيت هاي دولتي و مردمي، هدفمند نمودن يارانه ها، مديريت درست منابع، کاهش وابستگي به درآمدهاي  نفتي، مديريت درست مصرف  و زمان، برنامه ريزي مدون، مبارزه با فساد اقتصادي  و... از جمله موارد بيان شده توسط ايشان است که بايد توسط مردم  ومسئولين رعايت شود.

ظاهري پيشرو بودن دستگاه هاي دولتي در اجراي اقتصاد مقاوتي  را ضروري بر شمرد و افزود: آنها بايد به دور از هر گونه تجمل گرايي و اسراف،  برنامه ريزي مدون، استفاده حداکثري از امکانات موجود و حمايت از توليدات ملي، نقش مهمي در اين ميان ايفا نمايند.

رييس شوراي اسلامي شهر قزوين با ا شاره به تأکيدات ديني مبني بر دوري از اسراف تصريح کرد: بايد همانند سال هاي اوايل انقلاب، الگوي «قناعت» در بين مردم به عنوان يک فرهنگ مثبت و افتخار، دروني شود و براي تبعيت و همراهي مردم در اين امر  اسلامي، ابتدا دولت و  دستگاه هاي اجرايي بايد طلايه دار باشند تا همه جامعه  نيز پيرو اين اصل شوند.

وي به نقش مهم رسانه ها در تنوير افکار عمومي و ترويج نهادينه نمودن الگوي صحيح مصرف اشاره و تصريح کرد: در اين ميان، نقش صدا و سيما به عنوان يک رسانه سمعي  و بصري با گستردگي مخاطبان خود از همه گروه هاي سني  از طريق توليد فيلم هاي مناسب  و محوريت اين موضوع، خطير تر است.

ظاهري کاهش وابستگي به درآمد هاي  نفتي را عاملي ديگر در موفقيت اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: بايد با تعريف کد هاي جديد مالي، درآمد حاصل از نفت را به مسير اصلي خود يعني سرمايه گذاري در زيرساخت ها و طرح هاي کلان و خرد کشوري هدايت نمود.

 اين مقام مسئول با اشاره به وجود افراد نخبه درکشور ايران تصريح کرد: شهر قزوين نيز از اين موهيت انساني غني است که به منظور جلوگيري از آزمون  و خطا، بايد زمينه استفاده از اين توانمندي هاي علمي و  همچنين صاحبنظران حوزه اقتصاد را فراهم نماييم .

ظاهري شفاف سازي  و رسيدگي دقيق  به امور مالي را از ملزومات اجراي اقتصاد مقاومتي ذکر کرد و افزود: اطلاع رساني دقيق در اين حوزه، موجب آگاهي مردم به منظور همسويي با دولت و حسابرسي دقيق موجب جلوگيري از سو استفاده اي احتمالي و هدر رفت بيت المال و کاهش بسياري از هزينه هاي غير ضروري خواهد شد.

وي هدف گذار ي و قانون گذاري در اجراي  هر طرحي را زمينه موفقيت آن دانست  و ادامه داد: براي هر اقدامي هر چند کوچک، اين رويه بايد مورد توجه قرار گيرد که نقش قانون گذار در به ثمر نشستن بهتر اقتصاد مقاومتي نيز مهم است.

رييس شوراي اسلامي شهر قزوين ادامه داد: شوراها با جايگاه نظارتي خود و تأکيد بر زمانمند بودن در  اجراي پروژها  و  نظارت بر اجراي کيفي و دقيق آنها، حسابرسي بر امور مالي شهرداري ها، تدوين برنامه هاي شهري در بازه زماني مشخص و... نقش انکار ناپذيري در رسيدن به اهداف مثبت اقتصاد مقاومتي دارند که در شوراي شهر قزوين، اين امر به همت اعضاي آ ن مورد توجه جدي است.

وي در ادامه با اشاره به اجراي پروژ هاي مختلف در شهر قزوين اظهار داشت: اين امر به وسيله درايت مجموعه شهرداري در استقبال از سرمايه گذاران بخش خصوصي، مردم و استفاده از تمام توانمندي هاي موجود به منظور افتتاح زود هنگام پروژ ها به منظور عملي نمودن اقتصاد مقاومتي محقق گرديده است.

ظاهري با اشاره به غني  بودن کشور ايران در همه زمينه ها  تصريح کرد: دشت قزوين نيز به عنوان يکي از اين موهبت هاي الهي، مي تواند با برنامه ريزي هاي کامل در حوزه کشاورزي در کنار ساير حوزه ها، به عنوان يکي از حلقه هاي  مهم خود کفايي در زمينه کشاورزي و واحدهاي صادر کننده در اين زمينه باشد که از اين فرصت موجود نبايد غافل شد.

اين مقام مسئول در خاتمه اظهاراتش با اشاره به پيشرو بودن مردم ايران در همه صحنه هاي انقلاب افزود: بايد زيرساخت هاي اجراي اقتصاد مقاومتي را به گونه اي طرحي نماييم که همراهي  مردم آسان تر شود و مشقتي بر اقشار ضعيف تحميل جامعه نشود.

 

 

تصاویر مرتبط