سه‌شنبه ۱۳۹۱/۱۰/۱۲

رييس كميسيون عمران شورا اعلام کرد

تبديل 1200 پلاك در بافت فرسوده به بيش از 6 هزار واحد نوساز

برنامه ريزي در شوراي اسلامي شهر قزوين به منظور اجراي پروژه هاي شهري، بر اساس بررسي كارشناسي و اولويت بندي صورت مي گيرد.

 

به گزارش خبرنگار ما، غلامحسين شيري رييس كميسيون عمران  و خدمات شوراي اسلامي شهر قزوين با اعلام اين مطلب در برنامه تلويزيوني پيام شهر اظهار داشت: برنامه ريزي در همه حوزه هاي شهري و به خصوص حوزه ترافيك به عنوان يكي از نيازهاي اولويت دار قزوين با استفاده از نظرات 3 مشاور با تجربه در طرح هاي تفصيلي، تاريخي و حمل  ونقل  وترافيك صورت گرفته است تا شاهد همسويي حداكثري براي تصميم گيري ها باشيم.

شيري موضوع ترافيك را يكي از مباحث پيچيده در جهان امروز دانست  و افزود: در حال حاضر كارشناسان جهان پس از كسب تجربه هاي لازم  در اين زمينه، بر محدود نمودن پاركينگ هاي مركزي شهر و حذف پارك حاشيه اي به منظور كاهش انگيزه ورود به اين مناطق توجه كرده اند كه استفاده از اين تجارب به منظور جلوگيري از آزمون و خطا، مورد توجه شوراي اسلامي شهر قزوين نيز قرار گرفته است.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به تبديل 1200 پلا ك ثبتي در بافت فرسوده به افزون بر6 هزار واحد نوساز در شهر قزوين تصريح كرد: اين رويه، به منظور نوسازي منازل و مقاوم نمودن در برابر زلزله صورت گرفته است كه موجب تعريض محل هاي عبوري شده است اما  كارشناسان طرح هاي شهري بايد با توجه به افزايش جمعيت ساكن در اين منطقه، به فكر ارايه راهكار به منظور جلوگيري از ايجاد گره هاي ترافيكي اين مناطق در آينده باشند.

رييس كميسيون عمران در ادامه از تملك بافت فرسوده هادي آباد خبر داد  و افزود: به منظور حمايت از شهروندان ساكن در اين ناحيه و  با توجه به كم درآمد بودن آنها، قيمت هاي خريد 15 در صد بيشتر از پيشنهاد كارشناسي است كه در اولين فرصت، مرحله يك طرح در اين ناحيه اجرا خواهد شد.

شيري افزود: احياء مناطق فرسوده، از طرح هاي اولويت دار شهرداري است تا مشكلات موجود در آن را به حداقل برسانيم.

وي با اشاره به نزديك بودن زمان  برررسي بودجه در شورا تصريح كرد: نيازهاي نامحدود شهري و محدود بودن منابع براي تحقق آنها، موجب اولويت بندي اين نيازها  با توجه به چشم انداز قزوين و درخواست ها ي شهروندان مي شود.

اين مقام مسئول افزود: سازمان هاي شهرداري بر اساس نياز، بودجه  خود را به شهرداري به منظور انعكاس به شورا اعلام مي نمايند كه پس از بررسي در كميسيون هاي مربوطه  و ارايه در صحن علني شورا، رد يا تصويب  و در صورت افزايش قيمت ها در روكش بودجه بررسي مي شود.

وي همچنين به نحوه تأمين بودجه در شهرداري اشاره  و تصريح كرد: قسمت ناچيزي از اين منابع از بودجه دولتي  و قسمتي ديگر نيز از محل عوارض  شهروندان حاصل مي شود، همچنين تعريف كد هاي جديد پايدار به منظور تحقق طرح هاي شهري از ديگر منابع شهرداري است.

شيري درخاتمه  از نظارت شورا بر اكثر طرح هاي شهرداري  به منظور اجراي آن در زمان مقرر خبر داد  وافزود: در كنار اين امر، توجه به اجراي نياز هاي روزمره  و جاري در شهر مانند جدول گذاري و آسفالت مورد توجه است اما رفع مشكلات خيابان هاي شهر قزوين كه مساحت آن يك ميليون و 700 هزار متر مربع  است جزء كار هاي روزمره شهرداري است كه در طول سال با كيفيت مناسب اجرا مي شود.

 

تصاویر مرتبط