سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

زهرا یوسفی:

ضرورت ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در شهر قزوین

باید به سمت ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری قزوین حرکت کرد و در این راستا اقدامات بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ زهرایوسفی رییس کمیسیون خدمات شهری پارلمان محلی قزوین در جلسه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری با اشاره به اهمیت دوچرخه سواری در صنعت حمل ونقل پاک و سلامت شهروندان تاکید کرد: باید از بعد سلامتی شهروندان بعنوان ورزشی مفرح و موثر و هم از بعد ایجاد هوای پاک و هم از نظر کاهش بار ترافیک تلاش کنیم تا فرهنگ استفاده از دوچرخه هر چه بیشتر در میان شهروندان ایجاد و ارتقاء یابد.

وی افزود: یکی از افتخارات قابل تقدیر شهرداری قزوین طی سالهای اخیر، ایجاد چندین کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن سازی شده درشهر است و باید در ادامه این روند ، هم توسعه مسیرها ، هم ایمن سازی، یکپارچه سازی و پیوستگی مسیرها در دستور کار قرار گیرد تا دراین حوزه به نتایج مثبتی برسیم .

یوسفی خاطرنشان کرد: این مسیرها مانند پازل است و نباید به صورت نیمه کاره و گسسته رها شود وگرنه به نتایجی که مد نظر است نخواهیم رسید و دستاوردهای حاصل از اقدامات گذشته نیز از بین خواهد رفت.

وی افزود : استفاده از دوچرخه های کرایه ای در سطح شهر به توسعه این فرهنگ کمک شایانی خواهد کرد و باید در دستور کار جدی قرار گیرد .

يوسفی همچنین در خصوص فضای زیر میدان مینودر قزوین گفت: از ابتدای این دوره از شوراها همواره اصرار داشتیم تا از فضای وسیع و زیبای زیر میدان مینودر برای فعالیتهای فرهنگی و راه اندازی نمایشگاه و گالری هنرهای معاصر استفاده شود؛ اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه میدان مینودر ورودی زیبای شهر قزوین است و امکان استفاده از این فضا برای جذب گردشگر و توریست به خوبی وجود دارد، افزود : تجربه های مشابه مانند پارک مینیاتور در شهر تبریز برای معرفی اماکن گردشگری شهر می‌تواند در دستور کار قرار گیرد .

یوسفی گفت: می توان ماکتهایی از نقاط گردشگری شهر را به همراه توضیحات مختصر و ذکر آدرس دراین فضا آماده کرد تا گردشگران بتوانند به راحتی و بر اساس سلیقه خود مکان های مورد نظر را انتخاب و بعدا بازدید کنند و حتی از مغازه های مسیر زیر گذر برای ارایه انواع سوغات قزوین بهره برد .

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط