سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین:

راه اندازی ترمینال شمال در جای نمایشگاه بین المللی

باید برای جانمایی و راه اندازی پایانه شمال در جای نمایشگاه بین‌المللی و پایانه شرق در میدان مینودر شهر قزوین تدابیری اندیشه شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ احد چگینی رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین در چهارمین جلسه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین گفت: در حوزه سازمان پایانه های مسافربری در شهر قزوین باید اقدامات بنیادین و اصولی انجام شود که از جمله آن می توان به ایجاد پایانه شمال در محل نمایشگاه بین‌المللی و شرق در میدان مینودر قزوین اشاره کرد.

وی افزود: وقتی در شمال شهر قزوین و با احداث پل یادگار امام(ره) به اتوبان دسترسی داریم، چرا باید مسافران به جنوب و پایانه مرکزی و میدان ولی عصر(عج) بیایند و از آنجا تردد کنند؟

احد چگینی تاکید کرد: باید ترمینال شمال شهر قزوین، در محل نمایشگاه بین الملی که مجوز هم دارد راه اندازی شود و برای این موضوع اهتمام داشت.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ایستگاههای تاکسی میدان ۲۲ بهمن نیز به دلیل وجود ایستگاه های متعدد، درگیری و مشکلات داریم و لازم است تا سريعاً برای ساماندهی این ایستگاه اقداماتي صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید این مشکلات از طریق دادستانی هم پیگیری شود و آنها هم در این موضوعات دخیل شوند و از طرف دیگر، مصوبات شورای ترافیک و کمیته فنی از سوی مقامات قضایی نیز ضمانت اجرایی یابد.

وی همچنین خواستار ساماندهی خودروهای حمل نخاله های ساختمانی شد و گفت: در موضوع حفاظت از باغستان سنتی قزوین انتقاداتی به مجموعه مدیریت شهری قزوین وارد است که در دو بخش در شاهد تقابل با باغستان هستیم، یکی در احداث پروژه های عمرانی و دیگری به صورت غیر مستقیم مانند تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله و تخلیه چاههای فاضلاب خانگی در باغات که باید ساماندهی و نظارت بیشتری در این راستا شکل گیرد.

احد چگینی افزود: باید با افزایش نظارت و کنترل در این موضوع اجازه ندهیم باغستان از منظر دیگری مورد تهدید و تخریب قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اختصاص داشت، افزود: باید در تقاطع های شلوغ و پرترافیک شهر برای آگاهی به مردم قبل از اعمال جریمه توسط دستگاههای سخنگو که به مرکز کنترل ترافیک متصل است آنها را مطلع کرد.

چگینی همچنین خواستار افزایش اعتبار در زمینه افزایش مسیرهای دوچرخه و اجرای طرح دوچرخه اشتراکی درقزوین شد و گفت: ارتقای فرهنگ استفاده از دوچرخه برای سلامت و داشتن هوای پاک و کمک به اقتصاد بسیار مهم است و باید در این خصوص به افزایش اعتبارات نگاه ویژه ای داشت.

این عضو شورا در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لایحه دوفوریتی شهرداری قزوین پیرامون ترک تشریفات دریافت هزینه زباله به ازای هر کیلوگرم ۸۲ ریال اظهار داشت: تحویل جایگاه دفن زباله محمدآباد مشروط و به صورت یک ماهه انجام شد و قرار بود، شروط مطروحه در مصوبه اجرایی و محقق شود که هنوز این موضوع مشخص نیست؛ بنابراین شهرداری باید در گزارشی این مورد را به شورا ارایه کند تا بتوانیم درخصوص این لایحه تصمیم گیری کنیم.
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط