سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۰

حق شناس:

ضرورت مدیریت هزینه در رفت و روب و جمع آوری پسماندهای شهری

هنر مدیران ارشد مجموعه شهری باید این باشد که شهر را بهتر و با هزینه کمتر تحویل شهروندان بدهد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ محسن حق شناس نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که هزینه ها ی شهرداری به صورت تصاعدی در حال افزایش است و از طرف دیگر درآمدها چندان افزایشی ندارد، بنابراین ضرورت دارد تا به فکر مدیریت و کاهش هزینه ها ی مجموعه باشیم.

وی ضمن تشکر از زحمات مدیران سازمان مدیریت پسماند در پیگیری فرایند مناقصه ها افزود: در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده در اغلب موارد صرفه جویی های خوبی اتفاق افتاده است بدون اینکه از کیفیت زیاد کاسته شود و این نشان می دهد که می توان با جرات و داشتن قدرت ریسک پذیری معقول، امور رفت و روب را با هزینه کمتر مدیریت کرد و باعث صرفه جویی و کاهش هزینه های بالاسری شد.

حق شناس با بیان اینکه می توان کار رفت و روب توسط شهرداری در حداقل دو ایستگاه را به طور آزمایشی انجام داد گفت: با کاهش حجم کارها و نیز مدیریت بهینه نیروی انسانی و تدبیر در سایر امور می توان شاهد صرفه جویی در این بخش باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار توجه به نیروی انسانی در قراردادهای پیمانکاران نیز شد.

وی با تاکید بر امر نظارت بر میزان هزینه های شهرداری قزوین در امر رفت و روب شهری گفت: اگر طی سالهای اخیر بر این روند نظارت می شد شاهد افزایش رقم هزینه ها از 12میلیارد تومان به 50میلیارد تومان نبودیم.

محسن حق شناس همچنین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی موضوع توزیع فیشهای انبوه عوارض اختصاص داشت گفت: با توزیع قبوض توسط شهرداری در غیر ساعت اداری مخالفتی ندارم اما به منظور عدم ایجاد حاشیه برای کارکنان شهرداری قزوین بهتر است آیین نامه مالی و نحوه پرداخت حق الزحمه توزیع این فیش ها مشخص و تدوین شود و به کمیسیون مربوطه شورا ارایه گردد.

وی افزود: با کلیات این موضوع که برای کاهش هزینه ها توزیع فیشهای انبوه عوارض توسط پرسنل شهرداری قزوین صورت گیرد موافقم.
 

/پایان پیام/

تصاویر مرتبط