هدف:
- تسهیل درعبورومروروکاهش بارترافیکی بلوارشهیدبهشتی وخیابان فلسطین
-افزایش ظرفیت ترافیکی بلوارشهیدبهشتی وبلوار پیامبراعظم(ص)
-تسهیل درعبورومرورودسترسی آسان به خارج شهر
مزیتهای طرح ونوع اجرای خاص پروژه : اجرای این پروژه دربلوارپررفت وآمد شهید بهشتی به تسهیل هرچه بیشتر درحمل ونقل شهری قزوین کمک شایانی میکند . ساخت این تقاطع غیرهمسطح وسایرپروژه هایی از این دست براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهرقزوین که درشورای عالی ترافیک وزارت کشور به تصویب رسیده صورت گرفته است . براساس نظرات کارشناسی مشاوران طرح بابهره برداری از تقاطع غیرهمسطح قدس شاهد کاهش بارترافیکی چهارراه ولیعصرخواهیم بود.
معرفی المانهای سازه ای تقاطع:
پل شهید بهشتی:
طول سازه عرشه .....................260 متر
عرض سازه.......................... 8/14 متر
مساخت عرشه .................3848 متر، مربع به صورت سگمنتال شامل 2 لاین رفت و 2 لاین برگشت
پل رمپ جهتی:
طول سازه عرشه .................454 متر
عرض سازه ........................3/8 متر
مساحت عرشه 2/3768 متر مربع، به صورت سگمنتال شامل 2 لاین رفت به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) و 2 لاین برگشت
زیرگذر جهتی بلوار پیامبر اعظم(ص):
طول سازه:390 متر
عرض سازه:12 متر
مساحت عرشه:4680 متر مربع ،به صورت دال مجوف در جا
این طرح دارای یک پل اصلی،یک پل جهتی ویک زیرگذراست . دو دستگاه پل دال بتنی ،یک دستگاه پل روگذردرجهت شمال – جنوب ویک دستگاه پل جهتی شمال به شرق ازمشخصات اجرایی این پل است .
پل دوم به ارتفاع 18 متر ازروی پل اول باروش جدید سگمنتال وطراحی سازه بسیارزیبا بارعایت استانداردهای ایمنی وترافیک طراحی شده است.
دلایل انتخاب روش سگمنتال طره متعادل:
امکان موازی کاری وسرعت بالای اجرا
زیبایی وکیفیت بدلیل پیش ساختگی
به حداقل رساندن عملیات اجرایی (نظیرآرماتوربندی وبتن ریزی) درمجاورت ترافیک محل
المانهای تشکیل دهنده زیرگذر:
شمع های طره باقطر 120 فاصله محور حدود 300متر
دیوارنمایی باضخامت حدود 30سانتیمتر
دال مجوف سقف درمحل عبور از زیر محور کمربندی
احجام اصلی پروژه:
حفاری:30000 متر مکعب
سطح عرشه: 7800 متر مربع
خاکبرداری پی کنی: 80000 متر مکعب
خاکریزی: 40000 متر مکعب
بتن صندوقه پیش ساخته (سگمنت) :5700 متر مکعب
تعداد شمعها : 121 عدد
حجم کل بتن ریزی :30000 متر مکعب
آرماتور بندی :3150 تن
قالب بندی:35000 متر مربع
مشخصات قراردادی:
مشاور طرح:مهندسین مشاور کرانه به کرانه پارس
دستگاه نظارت:مهندسین مشاور هگزا
مدت اجرای پروژه :20 ماه
تاریخ شروع قرار داد:10/10/93
تاریخ پایان قرار داد:6/10/95
پیمانکار پروژه:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (گروه تخصصی شهید رجایی)
مشخصات مالی پروژه :
اعتباراولیه : 449میلیاردريال و 60 میلیارد ریال جهت تملک